۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۰۲۶۰۳

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه در حوزه علمیه الزهرا زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن در حوزه علمیه خواهران الزهرا زنجان برگزار شد.
ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم گرامي داشت روز زن در حوزه علميه الزهرا زنجان مراسم گرامي داشت روز زن در حوزه علميه الزهرا زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام کاظم سرابی، استاد حوزه و دانشگاه زنجان، صبح امروز در مراسم گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن که در حوزه علمیه خواهران الزهرا (س) زنجان برگزار شد انسان را دارای دو حیات بشارت داده قرآنی دانست و گفت: خداوند در قرآن برای انسان دو حیات و زندگی در نظر گرفته است.

 وی در ادامه افزود: آیاتی از قرآن کریم وجود دارد که به انسان از وجود دو حیات و زندگی خبر می دهند که هر کدام کاملا متفاوت از دیگری بوده و حتی تاریخ مصرف آنها نیز با هم متفاوت است؛ یکی از این زندگی ها، زندگی مادی است که دوران حیات آن از زمان حضور کودک در رحم مادر آغاز و تا روز مرگ ادامه دارد که در این زندگی انسان با حیوانات مشترک است.

حجت الاسلام سرابی در ادامه حیات روحانی را یک زندگی فرا مادی توصیف و خاطرنشان کرد: اما زندگی دیگری که خداوند وعده آن را داده است زندگی روحانی یا همان حیات طیبه است که یک زندگی فرا مادی است و تاریخ مصرفش هم همیشگی بوده و کاملا متفاوت با زندگی مادی دنیوی است.

 استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به این که همواره عقل باید بر اعمال انسان احاطه داشته باشد، تصریح کرد: در اخلاق ناصری، عفت یعنی این که عقل همیشه سوار بر شهوت بوده و بر تمام اعمال و رفتار انسان احاطه داشته باشد و همچنین انسان با عفت همیشه روح خود را به قدری تقویت می نماید که جسم همیشه مجبور است پشت سر او حرکت کند.

 وی در ادامه ملاک برتری انسان از حیوان را حیات طیبه عنوان کرد و ابراز داشت: باید بررسی کرد و دید که ملاک برتری انسان از حیوان کدام زندگی او است؟ زندگی روحانی یا زندگی جسمانی؟ در حالی که ما در زندگی جسمانی با حیوانات مشترک هستیم.

 حجت الاسلام سرابی در ادامه با بیان این که طبق تصریح روایات حضرت زهرا (س) حجت خداوند بر ائمه (ع) است، گفت: در زندگی روحانی و حیات طیبه هر کسی افرادی وجود دارند که بر گردن او حقوقی داشته و راهنمای او در این راه هستند مانند ائمه (ع) که راهنمای خود در زندگی را حضرت زهرا (س) اعلام کرده و او را حجت خداوند بر خود دانسته اند.

 استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به سخنان استاد شهید مطهری افزود: شهید مطهری بارها در سخنرانی های خود بیان کرده اند که همیشه تاریخ را مرد می سازد و مرد را زن؛ و این جمله ایشان پر است از نکاتی که یک دنیا محتوا و درس به دنبال خود دارد.

 گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم گرامی داشت، نمایشگاهی از آثار هنری خانم هاجر قدک ساز، طلبه مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) زنجان برپا شده بود. /949/پ202/ب

ارسال نظرات