۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۲۷۳۶
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

بوشهر نیازمند نهضت احیای اندیشه‌ دانش بنیان توسعه با نگاه بین‌المللی است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر نیازمند یک نهضت احیاء اندیشه‌ دانش بنیان توسعه و پیشرفت بر اساس کارشناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و فوق روز با نگاه بین‌المللی و مدیریت جهادی هستیم.
نماينده ولي فقيه در بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در جمع اعضای شورای اسلامی استان بوشهر، با بیان این که استان بوشهر دارای یک جغرافیای بین‌المللی و فوق‌العاده ویژه است و تمام صنایع استراتژیک و ژئواستراتژیک نیز در این استان مستقر است، گفت: استان بوشهر با داشتن 937 کیلومتر مرز دریایی، همسایگی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، همجواری با 4 استان کشور، قدرت تأثیرگذاری بسیار بالا در اقتصاد، سیاست و فرهنگ بر محیط پیرامونی، قدرت بالای نظامی و دفاعی، توانایی و ظرفیت‌های بالای سرزمینی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و نیروگاه اتمی، دارای جغرافیای فوق‌العاده ویژه‌ای است. 

امام جمعه بوشهر همچنین افزود: استان بوشهر با این جغرافیا و شرایط، گنج ایران است اما متأسفانه شهرستان‌های استان بوشهر از جهات مبلمان شهری، آب، برق، گاز، مراکز فرهنگی، مراکز کشاورزی و صنایع زود بازده، دچار مشکلات بسیار زیادی هستند. 

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن این همه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی در عرصه تأمین خزائن مالی ایران، سهم فوق‌العاده کمی از توسعه و پیشرفت کشور دارد. 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: یکی از علت‌های عدم پیشرفت و توسعه استان بوشهر در برخی زمینه‌ها، عدم مطالبه دانش بنیان و فنی با برنامه‌ریزی و کارشناسی داخلی است. 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین بیان داشت: استان بوشهر باید دارای یک سیاست راهبردی توسعه و پیشرفت دانش بنیان و فرهنگی باشد. 

وی در ادامه بیانات خود ابراز داشت: یکی از مشکلات استان بوشهر، عدم عمق نگری تاریخی، دانش بنیانی و فوق‌ روز دیدن استان و نگاه کوتاه و سطحی است.  

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: استان بوشهر نباید با دیگر استان‌ها بلکه باید با کشورهای حوزه خلیج فارس و فراتر از آن با کشورهای اروپایی مقایسه شود چون این استان، یک استان بین‌المللی است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان این که همزمان با رشد صنایع در استان، باید استان نیز رشد کند، ادامه داد: در استان با داشتن این همه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه اتمی، نباید در عرصه رفع صنایع آلایندگی، توسعه شهری، رفع فقر و اشتغال مشکلی وجود داشته باشد.  

وی ابراز داشت: اگر در استان بوشهر از توسعه و پیشرفت صنعت عقب بمانیم و نتوانیم آن را مدیریت کنیم؛ صنایع، ما را مدیریت می‌کنند.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین افزود: اگر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نتوانند فضاهای شهری را مدیریت کنند، فشارها و تهاجم‌های صنعتی و غیر از آن، ما را مدیریت خواهند کرد. 

نماینده ولی فقیه در بوشهر در پایان تأکید کرد: در استان بوشهر نیازمند یک نهضت احیاء اندیشه‌ی دانش بنیان توسعه و پیشرفت بر اساس کارشناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق و فوق روز با نگاه بین‌المللی و مدیریت جهادی هستیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار، هر یک از اعضای شورای اسلامی استان بوشهر به بیان نکته نظرات خود پرداختند./927/د101/ب

ارسال نظرات