۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۰۳۰۶۰
همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن؛

همایش «فاطمه؛ تجلی کمال» در حوزه علمیه خواهران خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام ولادت دخت نبی مکرم اسلام و هفته بزرگداشت مادر و مقام زن، همایش فاطمه؛ تجلی کمال در حوزه های علمیه خواهران خراسان شمالی برگزار شد.
همايش فاطمه تجلي كمال در حوزه علميه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، همزمان با هفته گرامیداشت مادر و مقام زن و نیز ایام میلاد بزرگ بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، امروز همایشی تحت عنوان فاطمه؛ تجلی کمال در شش حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی با حضور طلاب و اساتید برگزار شد.

 

در این مراسم ها که توسط پایگاه های نیروی مقاومت بسیج حوزه های علمیه استان برگزار شد؛ علاوه بر طلاب و استادان مدارس علمیه خراسان شمالی، شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند.

 

این همایش در بجنورد در حوزه علمیه حضرت الزهرا(س) این شهر برگزار شد و در آن برنامه هایی نظیر مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، سخنرانی، اجرای مسابقات و اهدای جوایز و ... اجرا شد.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی امروز در این همایش با اشاره به جایگاه و نقش زن در خانواده و اجتماع، اظهار داشت: بانوان سازندگان اصلی جامعه هستند چرا که نقش تربیتی آنها برای خانواده و جامعه اهمیت بسیاری دارد.

 

وی با بیان این که بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده اند اما سهم قابل توجهی در اصلاح کل جامعه دارند، افزود: دشمنان نظام اسلامی نیز با درک این موضوع برنامه ریزی های گسترده ای برای از بین بردن و یا تغییر این نقش آفرینی کرده اند و در این زمینه لازم است تا بانوان جامعه بیش از پیش هوشیار باشند.

 

حجت الاسلام سالاری ترویج بی بند و باری و سبک زندگی غربی، تلاش برای تغییر پوشش بانوان، نشانه گرفتن مقوله عفاف و حجاب، تولید و پخش فراوان فیلم ها و آثار صوتی و تصویری مرتبط با بانوان و ... را از جمله برنامه ریزی های دشمن برای اثرگذاری بر نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: هدف تمامی این اقدامات، فروپاشی کانون گرم خانواده و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

 

مدیر حوزه های علمیه استان خراسان شمالی نقش بانوان و طلاب حوزوی برای فعالیت در این زمینه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: طلاب خواهر مدارس علمیه با توجه به این که بیش از دیگر افراد به آیات الهی و روایات اسلامی موجود در این زمینه آشنایی دارند؛ می توانند برای روشن گری و مبارزه با این گونه تهاجم های فرهنگی مؤثر باشند.

 

به گفته وی مقام معظم رهبری نیز امسال را سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهادند و با توجه به این که معظم له موضوع فرهنگ را بر اقتصاد مقدم دانستند؛ باید همه متولیان و افرادی که داعیه فعالیت فرهنگی دارند؛ با تمام توان وارد میدان شده و با اقداماتی اصولی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنند.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با تأکید بر نقش طلاب خواهر در این حماسه فرهنگی، عنوان کرد: دانش آموخته های خواهر مدارس علمیه باید علاوه بر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر، زکات علم خود را نیز با ترویج آموزه های اسلامی و روشن گری بانوان جامعه پرداخت کنند.

 

گفتنی است امروز در همایش فاطمه؛ تجلی کمال در حوزه علمیه حضرت الزهرا(س) بجنورد از سه نفر از طلاب خواهر این مدرسه که پیش تر در زمینه فعالیت های پژوهشی به عناوین برتر دست یافته بودند؛ با اهدای هدایایی قدردانی شد.

 

لازم به یادآوری است؛ از 14 مدرسه علمیه موجود در استان خراسان شمالی؛ شش حوزه علمیه ویژه خواهران است و در سال تحصیلی جاری حدود 500 طلبه خواهر در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

 

در پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران استان خراسان شمالی تنها طلاب مقطع سفیران هدایت تحصیل می کنند اما در مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر تحصیل طلبه های مقطع سفیران هدایت، مقطع بلند مدت نیز تدریس می شود./9314/پ201/ب

ارسال نظرات