۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۰۳۱۱۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

تحقق مطالبات رهبری کشور را در برابر هر گونه تهدید فرهنگی و اقتصادی واکسینه می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تحقق عینی شعار امسال را نیازمند وحدت و همدلی آحاد جامعه و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید کشور را در برابر هر گونه تهدید و تحریم فرهنگی و اقتصادی واکسینه می کند.
حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران مسؤول رسانه های استان در ساری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیرت جهادی افزود: همه مردم موظف به لحاظ کردن این موارد در زندگی شخصی و اجتماعی خود هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تحقق عینی شعار امسال را نیازمند وحدت و همدلی آحاد جامعه و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: اجرایی شدن مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید کشور را در برابر هر گونه تهدید و تحریم فرهنگی و اقتصادی واکسینه می کند.

 

وی با بیان این که آحاد جامعه در حوزه فرهنگی رسالت دارند، خاطرنشان کرد: همه باید عزم خود را در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید به کار گیرند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که امروز دشمن از هر ظرفیتی برای زیر سؤال بردن مبانی دینی کشورمان استفاده می کند، بیان داشت: اگر دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حوزه فرهنگی محقق شود به حتم شاهد رشد و پویایی کشور در این بخش خواهیم بود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان این که رسانه ها در خط مقدم تحقق شعار امسال قرار دارند، افزود: رسانه های کشور باید با مشی انقلابی و تکیه بر اعتقادات دینی در مسیر عدالت و ارزش های اسلامی گام بردارند.

 

وی با بیان این که رسانه ها بازوان توانمند کشور در پیشرفت و توسعه همه جانبه هستند، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت های موجود در جهت ارتقاء جایگاه نظام و انقلاب در عرصه جهانی بهره گرفته شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ارتقای فرهنگ و پرداختن به آن را از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: اقتصاد به عنوان عامل مهم در جامعه باید بر اساس فرهنگ برنامه ریزی شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر توجه به شعار سال، گفت: خوشبختانه به رغم گذشت تنها دو ماه از سال، حساسیت قابل توجهی در افراد اهل خرد و اندیشه ایجاد شده و قلم ها به این سو سوق یافته است.

 

وی از تشکیل اتاق فکر و جلسات هم اندیشی به منظور تحقق شعار سال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و افزود: برای دستیابی به این هدف نیازمند نظرات اهالی ادب و اندیشه هستیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، مدیریت جهادی را مقوله ای فراگیر ارزیابی کرد و گفت: این امر تنها مختص مدیران نیست بلکه باید در زندگی همه مردم باید لحاظ شود.

 

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه وارش، نمایشگاه کتاب، هفته کتاب، جشنواره تئاتر، جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) و جشنواره شعر علوی به عنوان برنامه های تقویمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سال جدید یاد کرد و افزود: جشنواره شعر علوی به دلیل تداخل برنامه ها، کمبود اعتبار و تغییر دولت در سال گذشته برگزار نشد، اما امسال از برنامه های مهم این اداره کل خواهد بود.

 

مدیر کل ارشاد مازندران از جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم یاد کرد و گفت: افزایش قابل توجه مخاطبان و شرکت کنندگان در این جشنواره در هر دوره نسبت به دوره پیش نشان از ارادت و علاقه مردم به ائمه معصومین (ع) دارد.

 

وی برگزاری هر ساله نمایشگاه کتاب را رویدادی به منظور ارتقاء سرانه مطالعه و ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست و افزود: نمایش 40 هزار عنوان کتاب از ناشران سراسر کشور می تواند پاسخگوی نیاز فرهنگی شهروندان باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی موجود و زمینه‌سازی آن در ایجاد آسیب‌های فرهنگی، احتمال خدشه‌دار شدن امنیت اجتماعی تحت تاثیر عوامل بیرونی و غیرفرهنگی مانند حضور میلیون‌ها گردشگر و نقش آن بر توسعه همه جانبه فرهنگی، پایین بودن سهم آثار فرهنگی و هنری در سبد خرید خانواده‌ها و افزایش هزینه‌های تولید آثار فرهنگی و هنری مواردی است که اثرات نامطلوبی در این حوزه از خود بر جای می‌گذارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات