۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۰۳۶۲۷
یکی از علمای بحرین:

علما یاور مظلومان جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین خواستار آزادی علمای در بند رژیم آل‎خلیفه شد و اظهار داشت که علمای اسلام همیشه یار و یاور مظلومان جهان هستند.
حجت الاسلام محمود عالي نايب رييس شوراي اسلامي علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمود عالی نایب رییس شورای اسلامی علمای بحرین روز گذشته طی مراسمی که در منطقه بنی جمره برگزار شد، از مراکز و موسسه‎های اسلامی، مجامع بین المللی و حوزه‎های علمیه خواست از مردم مظلوم بحرین حمایت کنند و گفت: اعضای شورای اسلامی علما از جهاد، صبر و استقامت انقلابیان زندانی تشکر می کنند.


وی ادامه داد: مراکز حقوق بشر با پیگیری‎ها بیشتر، علمای در بند رژیم آل‎خلیفه را نجات دهند. نظام حاکم بحرین جنایت‎های بسیاری در حق علما و بزرگان دین انجام داده که نمونه آشکار آن اخراج شیخ حسین نجاتی نماینده آیت الله سیستانی است.


این عالم بحرینی به بررسی تاریخ و رشادت‎های علما برای نجات امت‎ اسلامی پرداخت و بیان داشت: تاریخ به خوبی گواه است که علما و فقها چگونه در راه آزادی مردم از چنگال ظالمان، مستعمرگران و ستمگران تلاش کرده‎اند.


وی افزود: علمای اسلام در راه نجات امت از ظالمان حتی جان خود را به خطر انداختند و روح خود را به جسم‎های مردم مظلوم منتقل می‎کردند تا آنان زیر فشار ظلم، توان تحمل را داشته باشند.


حجت الاسلام عالی، قیام علما را در جهت اصلاح امت اسلامی دانست و اظهار داشت: همیشه هدف علما از قیام علیه ظالمان و ستمگران اصلاح جامعه بوده است. در مراجعه به تاریخ در می یابیم که در بسیاری از انقلاب‎های دینی علمای بزرگ بسیار شرکت می‎کردند.


وی انقلاب بحرین را انقلاب همه مردم این کشور خواند و تصریح کرد: در انقلاب مسالمت آمیز بحرین همه مردم از اقشار مختلف همانند پزشک، استاد دانشگاه، طلبه، عالم مذهبی و... شرکت دارند./994/ب903/د

ارسال نظرات