۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۰۴۳۲۸

کشته شدن 30 مسلمان در درگیری‎های نژادی در هندوستان

خبرگزاری رسا ـ منابع خبری از کشته شدن 30 مسلمان هندی در درگیری‎های نژادی در منطقه شمال شرقی این کشور خبر دادند.
کشته شدن مسلمانان هندوستان در درگيري هاي نژادي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، در درگیری های نژادی صورت گرفته در مناطق دورافتاده شمال شرقی هندوستان که از دو سال پیش تاکنون بی سابقه بوده نزدیک به 30 مسلمان کشته شده و خانه های بسیاری از آنان به آتش کشیده شد.
 
شورشیان عضو گروه نژادی Bodo که مسلمانان را به ورود غیرقانونی از بنگلادش به هندوستان متهم می کنند عامل اصلی کشتار مسلمانان و به آتش کشاندن خانه های آنان در ایالت عسام این کشور اعلام شده اند.
 
یکی از وزرای ایالتی که از مناطق آسیب دیده مسلمانان هندوستان بازدید کرده است می گوید که دولت و حزب حاکم کنگره در تامین امنیت مسلمانان و محافظت از آنان در برابر حملات گروه های افراطی کوتاهی کرده است.
 
وی به خبرنگاران گفت: حتی یک کودک دو ساله مسلمان که به سختی راه می رود نیز هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. من هیچ گاه در طول عمرم چنین صحنه هایی مشاهده نکرده بودم.
 
یکی از تلویزیون های محلی هندوستان در گزارشی تصاویر صدها مسلمان را نشان داد که از ترس حملات شورشیان عضو گروه Bodo خانه و کاشانه خود را رها کرده و در حال فرار به سوی مناطق امن بودند. 
 
تنش ها میان مسلمانان هندوستان و اعضای گروه نژادی Bodo از زمانی بالا گرفت که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور و عضو این گروه از مسلمانان به دلیل رای ندادن به کاندیدای Bodo در انتخابات پارلمانی اخیر انتقاد کرد.
 
در درگیری سال 2012 میلادی میان اعضای گروه نژادی Bodo و مسلمانان هندوستان در همین منطقه نیز 100 مسلمان کشته شدند./990/ب904/د
ارسال نظرات