۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۵۸۴
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

روحانیان جوانان را برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف تشویق کنند

خبرگزاری رساـ مدیر حوزه های علمیه لرستان ترویج مسائل دینی و تشویق نسل جوان برای شرکت در مراسم معنوی را مهم ترین وظیفه روحانیان بیان کرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که استقبال نسل جوان در برگزاری مراسم معنوی چشمگیر است، خاطرنشان کرد: مسؤولان از این فرصت ها باید استفاده کنند و فعالیت های فرهنگی را بیش از پیش رونق دهند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان این که انجام عباداتی همچون روزه، نماز، قرائت قرآن و دعا توفیقی از سوی خداوند است، تأکید کرد: ترویج مسایل دینی، تشویق و ترغیب نسل جوان برای شرکت در مراسم مذهبی از مهم ترین فعالیت های روحانیان است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان بیان داشت: روحانیان و مبلغان با توجه به قشر جوان و آینده ساز جامعه، در ترویج فرهنگ دینی نقش خویش را ایفا کرده و جوانان را بیش از پیش جذب فعالیت های فرهنگی در مساجد کنند.

وی با بیان این که اعتکاف فرصتی مناسب برای تهذیب روح و نفس است، افزود: روحانیان در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف باید به مسائل فرهنگی نیز توجه کنند.

اعتکاف حرکتی فرهنگی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به فعالیت های دشمن در راستای بی هویت کردن جوانان، خاطرنشان کرد: روحانیان باید با تبیین ابعاد گوناگون تهاجم فرهنگی دشمنان نسل جوان را در برابر این تهدیدات آگاه کنند.

وی افزود: اعتکاف حرکتی فرهنگی برای خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با بیان این که اعتکاف فرصتی است برای تطهیر صحیفه اعمال افزود: در این ایام انسان با بهره بردن از ارزش های معنوی ثابت ماندن در راه راست را از خداوند تقاضا کنند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به نوعی وظیفه داریم در جهت تقویت و گسترش ارزش های بزرگ اسلامی تلاش کنیم./9451/ت302/غ

ارسال نظرات