۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۰۴۸۱۵

آغاز به کار کمیته بررسی و تدوین راهکارهای اجرای فرامین رهبر انقلاب در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه کمیته بررسی و تدوین راهکارهای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.
آغاز به کار کمیته بررسی و تدوین راهکارهای اجرای فرامین رهبر انقلاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای فعالیت هرچه مطلوب تر شورای عالی فرهنگی، کمیته بررسی و تدوین راهکارهای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی تشکیل شد.

 

نخستین جلسه کمیته بررسی و تدوین راهکارهای اجرای فرامین مقام معظم رهبری عصر امروز  در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بیانات رهبر انقلاب در این دیدار بسیار راهگشا و راهنما بود که باید در تمامی برنامه ریزی های مورد توجه قرار دهیم.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی را مرکز سیاستگذاری فرهنگی کشور دانسته اند که با توجه به این امر، باید سازوکارهای تصمیمات بهتر از گذشته را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به ضرورت اولویت بندی مسائل فرهنگی و تدوین سیاست های لازم ادامه داد: نظارت بر حسن اقدامات و حرکت های فرهنگی در کشور از مسائل مورد توجه این کمیته خواهد بود.

 

وی تأکید کرد: باید با تسلط بر اقدامات فرهنگی در کشور به گونه ای برای جوانان برنامه ریزی کنیم تا بتوانند در برابر هجمه های فرهنگی ایستادگی و مقاومت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در حکومت و دولت اسلامی نیازهای اخلاقی، معنوی و دینی نیز در کنار نیاز های مادی افراد در اولویت قرار دارند.

 

در ادامه پس از بحث و گفت و گو اعضا، یازده موضوع برای پیگیری و اجرا به تصویب رسید.

 

شناساندن مفاخر آذربایجان غربی در همه عرصه ها از جمله زمینه های فرهنگی از سوی انجمن آثار و مفاخر استان، برنامه ریزی و برگزاری برنامه های مناسب از قبیل مسابقات، جشنواره ها، نشست ها، برگزاری جلسات مشورتی و پرسش و پاسخ، ترغیب مردم به ویژه جوانان به بازی های مرسوم محلی در سطح مناطق شهرها و حتی روستاها از شاخص ترین مصوبات بود./936/پ202/ب 

ارسال نظرات