۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۰۴۹۰۴
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

حوزه علمیه مؤثرترین نهاد در ایجاد فرهنگ صحیح اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که حوزه های علمیه یکی از مؤثرترین نهادهای ایجاد فرهنگ صحیح اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می شوند، گفت: تبلیغ آموزه های دینی برای تحقق زندگی سالم در بستر نظم از رسالت های حوزه علمیه است.
نشست خبري حجت الاسلام غفاري، مدير منطقه پنج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه های علمیه خواهران صبح امروز در جلسه همکاری حوزه علمیه و راهنمایی و رانندگی استان، حوزه های علمیه را پیشگام نشر فرهنگ دینی در جامعه دانست و افزود: امروز نگاه جوامع در حوزه دین به این مکان مقدس است که باید با اصول و راهکارهای علمی در این خصوص حرکت کرد تا نتیجه مناسب حاصل شود.

 

وی به توان بالای تبلیغی خواهران طلبه اشاره کرد و با بیان این که فراهم شدن زمینه بهره گیری از توان تبلیغی خواهران طلبه در حوزه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، افزود: متأسفانه از بالای حوزه های علمیه در جامعه به خوبی بهره گرفته نمی شود.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، رسالت حوزه های علمیه در تحقق شعار سال را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره در خط مقدم دفاع از فرهنگ و اصول ارزشی جامعه حاضر بوده است.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص عزم ملی برای تقویت فرهنگ و اقتصاد در کشور اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی به ویژه راهنمایی و رانندگی به عنوان مظاهر نظم و امنیت در جامعه رسالت مهمی در ترویج فرهنگ نظم دارند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که متأسفانه موضوع تصادفات راهنمایی و رانندگی در کشور به یک معضل اساسی تبدیل شده است، افزود: این موضوع مهم ناشی از فقدان فرهنگ رانندگی است که پیامدهای نامطلوب اجتماعی و خسارت های جبران ناپذیر اقتصادی و جسمانی را به دنبال دارد.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که حوزه های علمیه یکی از مؤثرترین نهادهای ایجاد فرهنگ صحیح اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: از رسالت های مهم حوزه، تبلیغ آموزه های دینی برای تحقق زندگی سالم در بستر نظم است.

 

وی ادامه داد: همکاری طلاب حوزه علمیه در امر اطلاع رسانی و آموزش همگانی راهنمایی و رانندگی، در آینده رشد فرهنگ ترافیک، حذف خسارت های انسانی در ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این نشست بیان داشت: متأسفانه موضوع تصادف، در حال حاضر سومین علت مرگ و میر، پس از بلایای طبیعی و عوارض قلبی و مغزی در کشور محسوب می شود.

 

موسوی افزود: با توجه به این که آموزش در کنار سایر ابزارها نظیر انگیزش و کنترل، یکی از مهم ترین ابزارهای کیفیت بخشی به عملکرد سازمان ها است، به همین دلیل طلاب حوزه های علمیه می توانند به یک عامل انسانی در امر آموزش همگانی راهنمایی و رانندگی و فرهنگ سازی این موضوع باشند و بر اساس تفاهم نامه دوره های آموزشی و فرهنگی برای طلاب رابط با این یگان برگزار خواهیم کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر با تعامل خوب و ارزشمند نهادهای دولتی و غیر دولتی به خصوص حوزه های علمیه، و حضور کارشناسان اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در این سازمان ها، شاهد نتایج خوب و تاثیر گذار در کشور بودیم که امیدواریم این تعامل ها به خصوص تفاهمنامه با حوزه علمیه خواهران منطقه پنج تداوم یابد./950/پ202/ب

ارسال نظرات