۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۰۵۱۶۷

خدمات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نمایشگاه کتاب تهران

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در نمایشگاه کتاب با یازده پاسخگو در زمینه قرآن، حدیث، کلام، احکام و مشاوره دینی مشغول خدمت به مردم است و روزانه حداقل بین 600 تا 700 نفر به صورت حضوری به این غرفه مراجعه می کنند.
نمايشگاه کتاب

حجت‌الاسلام سید جمال الدین میر رفیع تبار، مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هویت نهاد حوزه‌ای، انقلابی، فرهنگی و تبلیغی، علمی و پژوهشی و آموزشی و انتشاراتی و مطبوعاتی به دست مبارک حضرت امام خمینی(ره) در 16 اردیبهشت 1358 راه‌اندازی شد.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیش از سه دهه فعالیت مدام در عرصه‌های فرهنگ دینی و با بهره گیری از رهنمودهای گرانسنگ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و با تکیه بر مجموعه منابع انسانی حوزه‌ای و دانشگاهی فاضل، نواندیش و ارزشگرا در منظومه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و مؤسسات وابسته مانند پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، مؤسسه بوستان کتاب، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و مرکز فرهنگی هنری در عرصه دین، مشغول خدمت رسانی است.

حجت‌الاسلام میر رفیع تبار ابراز داشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیازهای دینی جامعه، به‌عنوان یک شجره طیبه در عرصه فرهنگ بدل گشته و ثمراتش در عرصه‌های متعدد عرضه می‌شود.

وی گفت: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دو سال پیش با عنایت رهبر معظم انقلاب و با دستور ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم راه‌اندازی شد که در آن بالغ بر هزار طلبه در انجمن‌های فیلم نویسی، داستان نویسی و شعر نویسی مشغول به خدمت هستند.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: در غرفه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به صورت زنده یکی از روحانیان عزیز در عرصه خوشنویسی و خطاطی مشغول خدمت است.

حجت‌الاسلام میر رفیع تبار به غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز بزرگ ترین مرکز در عرصه پاسخگویی در سطح کشور است که روزانه سیصد نفر از فضلای حوزه که حداقل در سطح کارشناسی ارشد و یا سطح چهار حوزوی‌اند، به صورت سه شیفت کامل از ساعت هشت صبح تا هشت شب بیش از شش هزار سؤال تلفنی را با شماره 096400 پاسخ می‌دهند.

وی ابراز داشت: مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی زیر مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است که حجت‌الاسلام علی مخدوم ریاست آن را برعهده دارد.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: غرفه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در نمایشگاه کتاب با یازده پاسخگو در زمینه قرآن، حدیث، کلام، احکام و مشاوره دینی مشغول خدمت به مردم است و روزانه حداقل بین 600 تا 700 نفر به صورت حضوری برای دریافت پاسخ سؤال خود به این غرفه تشریف می‌آورند.

حجت‌الاسلام میر رفیع تبار با اشاره به این‌که مؤسسه بوستان کتاب بزرگ‌ترین ناشر برگزیده کشور است که 29 نوبت به‌عنوان ناشر برگزیده کشو ری و کتاب سال حوزه و دانشجویی انتخاب شده است، افزود: انتشارات بوستان کتاب به‌عنوان ناشر برگزیده سال 1392 از طرف آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز افتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال به دست حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری روحانی مفتخر به دریافت جایزه شد.

وی گفت: انتشارات بوستان کتاب با 1000 عنوان کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که 99 اثر چاپ اول و 269 اثر کتاب بازچاپ شده است.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: انتشارات پژهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در عرصه تخصصی کتاب‌های دینی مشغول به فعالیت است و 275 اثر در موضوعات مختلف دارد که 63 اثر آن تا به امروز برگزیده شناخته شده و در سال 92 که آخرین بار جایزه‌اش را دریافت کرده، هشت عنوان از کتاب‌های آن به عنوان کتاب سال حوزه برگزیده شده است که جایزه‌اش را از مدیریت حوزه‌های علمیه دریافت کرد./956/پ202/ع

ارسال نظرات