۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۵۴۰۰
آیت الله ناصری تأکید کرد؛

اصلاح نفس نخستین وظیفه طلاب

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان در دیدار اساتید و کادر مدرسه علمیه خواهران دولت آباد و مسؤولان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با اشاره به آیات الهی گفت: انسان اول باید خود را اصلاح کند و بعد وظیفه اش این است که دیگران را اصلاح کند.
اصلاح نفس نخستین وظیفه طلاب اصلاح نفس نخستین وظیفه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، امروز در دیدار استادان و کادر مدرسه علمیه خواهران دولت آباد و مسؤولان مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: اولین وظیفه طلبه تعیین هدف است.

وی خطاب به استادان و کادر حوزه علمیه خواهران اصفهان اظهار داشت: روحانی، یعنی کسی که مراتب جسمانی را طی کند و به مرحله روحانیت برسد و برای رسیدن به این منظور اول فرد باید خود را بسازد و سپس ناشر معارف اهل بیت شود و دیگران را از منجلاب دنیا برهاند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به آیات الهی گفت: انسان اول باید خود را اصلاح کند و بعد وظیفه اش است که دیگران را اصلاح کند.

وی در ادامه تصریح کرد: من که در اجتماع زندگی می کنم نفس اماره دارم، عقل هم دارم، عقل از طرف حضرت حق مرا دعوت می کند به عالم ملکوت و نفس از سوی شیطان مرا دعوت می کند به عالم ناسوت.

آیت‌الله ناصری به مراتب نفس اشاره کرد و گفت: مراتب نفس، پنج مرتبه است که شامل، نفس اماره، لوامه، مطمئنه، راضیه و مرضیه است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، وجود حوزه‌های علمیه خواهران را موضوعی ارزنده بیان کرد و گفت: حوزه، محیطی برای ترقی و پیشرفت روحانیت انسان است و استادان در اعمال خیر طلاب شریک هستند.

آیت الله ناصری استادان را به بیان روایت اخلاقی در ابتدای هر کلاس که سبب تعالی روح طلاب است، سفارش کرد و گفت: استاد باید تقوا پیشه کند و منظور از تقوا یعنی صبح تا شب صورت برزخی آن چه را که عمل کرده اید، در طبقی قرار دهید و بر سر بگذارید و خجالت نکشید./939/پ202/ب

ارسال نظرات