۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۰۵۶۶۹
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

نفوذ کلام روحانیت بهترین راه برای احیاء موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، گفت: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی وقف با حضور روحانیان بندپی بابل، مهم ترین قشر تأثیرگذار در فرهنگ وقف و نهادینه کردن این سنت الهی را روحانیت دانست و گفت: حوزه های علمیه مدیون وقف هستند و روحانیان با نفوذ کلام خود می توانند به فرهنگ وقف کمک شایانی کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که احیای موقوفات تنها با همراهی و همکاری روحانیت امکان پذیر خواهد بود، ادامه داد: نفوذ کلام علما و روحانیان در میان مردم همواره موجب تحکیم پیوند میان مردم با این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده به تلاش و توطئه افکنی های دشمنان برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت با یک سخنرانی همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند و این مسأله در تاریخ به وضوح مشاهده شده است.

 

وی با بیان این که کلام روحانیت همیشه بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: همین کلام نافذ بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین مسائل فقهی وقف از سوی روحانیت برای جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیان باید همان طور که احکام دینی را برای مردم تبیین می کند مباحث فقهی مرتبط با وقف را نیز برای مردم بازگو کند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیان با سخنرانی در زمینه تبیین آیات وقف برای متدینین، ترویج وقف مشارکتی، تبلیغ جهت جایگزین کردن مسأله هدیه که افراد به جای هدیه اموال خود، وقف را احیاء کنند، تبیین مضرات و خطرات موقوفه خواری در منابر و مجامع عمومی به ترویج فرهنگ وقف کمک شایانی می کند.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را احیاء گر فرهنگ در جامعه دانست و ادامه داد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موقوفات از سوی حکومت پهلوی به تاراج می رفت اما پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل سنت حسنه ائمه اطهار(ع) را دوباره احیاء کرد. 

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: با نگاهی به زندگی ائمه اطهار(ع) متوجه می‌شویم که امامان معصوم(ع) به موقوفات توجه زیادی داشته‌اند و در زندگی خود وقف‌های زیادی انجام داده‌اند که به عنوان چشمه جوشان و ماندگار در جامعه ساری و جاری است. 

 

وی با اشاره به این که بیش از 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری سیدالشهداء است، یادآورد شد: در گذشته مردم ولایی مازندران برای تثبیت فرهنگ تعزیه‌داری اهل البیت(ع) همت کردند و اکنون نیز با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری باید با بصیرت باشیم.

 

حجت الاسلام علیزاده تاکید کرد: باید به نیازهای روز جامعه توجه کرده و براساس نیازها و مشکلات روز جامعه، افراد متمکن را سوق دهیم تا در آن زمینه ها وقف شود.

 

امام جمعه بندپی شرقی نیز در این نشست با اشاره حضور گسترده مبلغان دینی در این منطقه به منظور تبلیغ دین خواستار اعطای زمینی از موقوفات شیخ موسی جهت احداث محلی برای اسکان مبلغان دینی در این شهر شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات