۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۰۵۹۹۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

صبر حضرت زینب الگوی جامعه در برابر تحریم و تهدیدهای دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل، گفت: صبر حضرت زینب کبری(س) برای ما الگویی است تا تحریم ها و تهدیدهای دشمنان را تحمل کرده و هراسی از آنان نداشته باشیم.
امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، گفت: این بانوی بزرگوار نماد صبر و استقامت است که باید سیره والای ایشان را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهیم.

 

وی، ادامه داد: یکى از بارزترین اوصاف انسان‏هاى کامل، صبر و بردبارى در فراز و نشیب‏هاى روزگار است که این بانوی بزرگوار صحنه های ارزنده ای از صبر و استقامت را به نمایش گذاشته است.

 

امام جمعه آمل، تصریح کرد: صبر حضرت زینب کبری(س) برای ما الگویی است تا تحریم ها و تهدیدهای دشمنان را تحمل کرده و هراسی از آنان نداشته باشیم.

 

وی، افزود: حضرت زینب کبری(س) اهداف پلید دشمنان دین و قرآن با آن همه غم و اندوه و مصیبتی که در عاشورا برای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت وارد شد نه تنها از رسالت الهی امام حسین(ع) و یارانش عقب نشینی نکرد بلکه با صبر و استقامتی که در واقعه عاشورا نشان داد کاخ دشمنان دین و یزیدیان را به لرزه درآورد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در زمینه نقش حضرت زینب در پیام رسانی قیام عاشورا، گفت: این بزرگ بانوی اسلام بعد از واقعه عاشورا در سخت ترین شرایط جسمی و روحی بزرگ ترین و خطیرترین مسوولیت ها را به عهده گرفت و با رساندن پیام و نهضت سیدالشهدا (ع) با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.

 

وی، ادامه داد: حضرت زینب(س) و دیگر بازماندگان حماسه عاشورا به بهترین نحو ممکن پیام این واقعه را به جهانیان اعلام کرده و سبب ماندگاری نهضت شدند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضرت زینب کبری(س) ازعاشقان عبادت و در بردارنده اوصاف و ویژگی های ارزنده ای بوده است، تصریح کرد: هیچ مصیبتى او را از عبادت باز نداشت و این بانوی بزرگوار به خوبی آموخته بود که هدف از آفرینش و خلقت انسان رسیدن به قله کمال بندگى است.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) زندگی انسان را در مسیر ارزنده ای قرار داده و او را به مراتب والا می رساند، گفت: باید به دنبال آن باشیم تا سیره این بزرگواران را به عنوان الگویی برای زندگی خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که عشق به اهل بیت سبب می شود تا انسان به مراتب گرانقدری دست پیدا کند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا بر معرفت خود به اهل بیت افزوده و اهتمام شایسته ای در راستای قرب الی الله داشته باشد./950/ت302/ب

ارسال نظرات