۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۰۶۲۳۷
استاد جامعه المصطفی:

حجاب و عفاف سبب امنیت و پیشرفت جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد جامعه المصطفی العالمیه عفت و پاکدامنی را یکی از ویژگی‌های پرهیزکاران دانست و گفت: حجاب و عفاف تأثیر فراوانی در حفظ امنیت و پیشرفت جامعه می‌شود.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام اصغر اخوی استاد جامعه المصطفی العالمیه بعد از ظهر دیروز در نهمین نشست تخصصی مبلغات استان قم که در سالن جلسات جامه مدرسین برگزار شد، با بیان این‌که تا کنون کتاب‌ها و سخنرانی‌های فراوانی در رابطه با مسأله حجاب و عفاف ارائه شده است، گفت: تبلیغ یکی از ابزارهای مهم برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.

وی با اشاره به این‌که حجاب به مصونیت و حفظ انسان کمک شایانی می‌کند، ابراز کرد: حجاب و عفاف به معنای منع و جلوگیری از برخی رفتارهای شهوت انگیز و مانعی برای برخورد با نامحرم است.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که حجاب مانعی ظاهری است، اظهار کرد: عفاف مانع و قدرت درونی در برابر هوس رانی‌ها است و حجا و عفاف تأثیر و تأثر درونی نسبت به یکدیگر دارند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: هرچه پوشش ظاهری بیشتر باشد بحث عفت درونی نیز بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام اخوی با اشاره به روایات، توجه به عفاف و حجاب را موجب بالا بردن ارزش انسان در پیشگاه خداوند خواند و افزود:‌ هرچه انسان از لحاظ ایمانی قوی تر باشد و عفت پیشه کند در برابر گناه نیز بیشتر می‌تواند خود را حفظ کند.

وی با تأکید بر این‌که غیرت مردان سبب تقویت حجاب و عفاف در میان زنان می‌شود، گفت: بی غیرتی و بی عفتی عدم توجه به مسأله حجاب و عفاف را به دنبال خواهد داشت.

استاد جامعه المصطفی العالمیه عفت و پاکدامنی را یکی از ویژگی‌های پرهیزکاران توصیف کرد و ابراز داشت: حجاب و عفاف تأثیر فراوانی در حفظ امنیت و پیشرفت جامعه می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که توجه به حجاب و عفاف در جلوگیری از ارتکاب گناه در جامعه مؤثر است، افزود: حجاب و عفاف سبب می‌شود که انسان به وجود ارزشمند خود پی ببرد.

حجت‌الاسلام اخوی با اشاره به این‌که بد حجابی تأثیرات منفی فراوانی بر جامعه می‌گذارد، گفت: امروز رسانه‌های بیگانه تلاش فراوانی برای ترویج بی بند و باری و بد حجابی در جامعه انجام می‌دهند.

وی با اشاره به زمینه‌های تربیتی حجاب و عفاف در جامعه، ابراز داشت: یکی از راه‌های تربیتی برای رسیدن به حجاب و عفاف این است که این مسأله باید از درون خانواده آغاز تا در ادامه در زندگی فرد نهادینه شود.

استاد جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: برای تربیت فرزندان خود در بحث حجاب و عفاف باید در انتخاب همسر نیز توجه کرد چون قطعا همسری که به مسأله حجاب اهمیت می‌دهد کودکی با چنین ویژگی‌هایی تربیت خواهد کرد.

این کارشناس مذهبی در ادامه خودنمایی، جلوه گری،‌ تنوع گرایی،‌ مدگرایی، عدم توجه خانواده و کمبود محبت را از عوامل مؤثر در بد حجابی ذکر کرد./927/پ202/ن

ارسال نظرات