۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۰۵۷
حجت الاسلام ماندگاری تأکید کرد؛

ضرورت حرکت همسوی مسؤولان جهت تحقق مطالبات رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرصت سازی راهکار برون رفت از بن بست های فرهنگی و اقتصادی کشور است، گفت: تا زمانی که از فرصت های فرهنگی و اقتصادی در کشور نهایت استفاده و بهره برداری را نداشته باشیم نخواهیم توانست اوضاع کشور را بهبود بخشیم.
حجت الاسلام ماندگاري در جمع کاروان دو هزار نفري در مسير عرشيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری روز شنبه در جمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه های خراسان جنوبی، با بیان این که ایران کشوری با ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار قوی در حوزه های مختلف فرهنگی و اقتصادی است، گفت: متأسفانه در کشور ما همه توقع دارند بدون این که قدمی بردارند یا کاری انجام دهند به رفاه اقتصادی برسند در حالی که بررسی توانمندی های اقتصادی و فرهنگی کشور نشان می دهد بسیاری از حوزه های اقتصادی و توانمندهای خدادای کشور ناشناخته مانده و از آن هیچ استفاده ای نمی شود.

 

وی با بیان این که کار آفرینی یکی از راهکارهای پویایی چرخه اقتصاد در کشور است، گفت: جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده نباید منتظر باشند که دولت برای آنها کار ایجاد کرده و برای آنها دعوت نامه بفرستد بلکه باید خود کارآفرین بوده و نه تنها برای خود بلکه برای دیگران هم کار ایجاد کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که متأسفانه در حوزه فرهنگی بعضی از رسانه با شایعه پراکنی و بزرگ جلوه دادن تهدیدات دشمن به دبنال برهم زدن نظم داخلی و تسلیم ایران در پرونده هسته ای هستند، گفت: آمریکا و ابرقدرت های جهان تاکنون نتوانسته اند ملت ایران را از حقوق مسلم آنها محروم کنند و پس از این هم نخواهند توانست هیچ غلطی بکنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که دانشمندان ایرانی تهدیدهای مختلف را برای کشور تبدیل به فرصت کرده اند، گفت: بزرگترین تهدید برای ملت ایران ترس از دشمن و عقب نشینی از پیشرفت در حوزه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی در کشور ابتدا باید عملکرد و اهداف مختلف رسانه ای غربی را در کشور مورد بررسی قرار داده و پس از آن اثرات این تهاجم را در جامعه به نحود دقیق موشکافی کرد تا بتوان برنامه جامه ای و هدفمندی در فضای مجازی و رسانه ای برای مقابله با اثرات این تهاجم ترتیب دهند.

 

حجت الاسلام ماندگاری عملکرد شخصی، نامنظم، بدون هدف و بدون انسجام را از آسیب های کنونی فعالان فرهنگی در فضای مجازی و رسانه ای کشور عنوان کرد، گفت: تا زمانی که نحوه عملکرد افراد و گروه های مختلف در کشور با یکدیگر هماهنگ و همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری نباشد این فعالیت ها اثر گسترده ای بر وضعیت فرهنگی کشور نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر باید قشر دانشگاهی و حوزوی در کنار یکدیگر نظریه های و تئورهای لازم برای پیشرفت کشور را تولید کنند و مسؤولان اجرایی و دولتی براساس این تئورهای کشور را در مسیر پیشرفت هدایت کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که مقام معظم رهبری همواره راهکار و راهبردهای مختلف را برای برون رفت کشور از مشکلات مختلف ارایه می کنند، گفت: تنها رسالت مسؤولان و اقشار مختلف برای رسیدن به پیشرفت کشور حرکت هماهنگ و همسو و پرهیز از تفرقه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر، گفت: آنچه موجب آزاد سازی خرمشهر شد صبر، مقاومت و ایثار مردم بود که در دوران دفاع مقدس مانند خون در رگ های مردم جاری شده و به یک فرهنگ نهادینه شده در جامعه تبدیل شده بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ ایثار یکی دیگر از راهکارهای پیروزی بر علیه تهاجم فرهنگی در کشور است، گفت: این فرهنگ مردم  را به صورت منسجم در یک صف برای رسیدن به یک هدف مشترک قرار داده و مردم برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری حتی فدا کردن جان خود دریغ نمی کنند.

 

حجت الاسلام ماندگاری آزادی خرمشهر را کلید مقاومت و اقتدار مردم و رزمندگان در دوران جنگ عنوان کرد، گفت: این پیروزی قدرت خداوند را به رزمندگان نشان داد و ایمان های آنها را  برای ادامه جنگ تا رسیدن به پیروزی مانند کوه ها استوار کرد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر اگر فرهنگی که در دوران جنگ موجب پیروزی خرمشهر شد برای نسل جوان تبیین شود می تواند مانند همان زمان مثل یک نیروی محرک کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد./968/

ارسال نظرات