۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۰۷۰۸۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

پیشرفت بانک‌داری اسلامی در گرو توجه به مسائل فقهی است

خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: بانک‌ها تحت امور فقهی گام بردارند تا کشور در زمینه بانکداری اسلامی پیشرفت کند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار جمعی از کارکنان بانک انصار، گفت: دین اسلام به مسأله مال، جان و ازدواج اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی مسأله ازدواج جوانان را امری مهم خواند و ابراز کرد: عدم توجه به مسأله ازدواج جوانان جامعه را با مشکل رو به رو خواهد کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه بر ضرورت توجه به امور مالی مردم در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: امور مالی مقوله‌ای وسوسه انگیز است و افراد را با خطر مواجه می‌کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حقوق شرکا، افزود: شرکا باید به حقوق خود قانع باشند و نباید پا را از حقوق خود فراتر بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بر پوشاندن مقصد سفر، مذهب و میزان پول تأکیده کرده و انسان نیز باید از این دستورات الهی پیروی کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه بانکداری را جزء برنامه‌های حساس ذکر کرد و گفت: امانتداری یکی از ویژگی‌های مهم بانکداری است که باید مورد توجه کارمندان بانک قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که پول جاذبه خیانتی دارد،‌ ابراز کرد: پول، افراد را وسوسه می‌کند از این رو باید مراقب بود و به گونه‌ای رفتار کرد که گرفتار این وسوسه‌ها نشد.

وی با بیان این‌که اقتصاد مملکت باید بچرخد،‌ گفت:‌ بانک‌ها سودی که می‌دهند باید عملکرد پول افراد باشد نه اینکه ربا به مردم داده شود بنابراین سود پول را علی الحساب بدهید تا ربوی نباشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: همیشه تغییر روش سختی‌هایی را به دنبال خواهد داشت اما باید مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرد تا به نتیجه مطلوب رسید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: امیدواریم بانک‌ها تحت امور فقهی گام بردارند تا کشور در زمینه بانکداری اسلامی پیشرفت کند./927/پ202/ج

ارسال نظرات