۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۳۰۵
آیت الله کعبی:

دستگاه قضا در برخورد با مفسدان اقتصادی هیچ ملاحظه و استثنائی را در نظر نگیرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با تأکید بر برخورد قانونی با مفسدان اقتصادی بدون هیچ گونه ملاحظه و استثنائی گفت: برخورد مقتدرانه قوه قضائیه راه فساد را می بندد و موجب رونق سرمایه گذاری صحیح و واقعی در کشور می شود.
آيت الله کعبي

 آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به اعدام یکی از مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: تاکنون مفسدان اقتصادی فکر می کردند هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند اما از این پس برخورد مقتدرانه قوه قضاییه راه را برای فساد می بندد.

 

وی برخورد با همه مفسدان اقتصادی را ضروری خواند و گفت: امیدواریم قوه قضاییه در این راه هیچ گونه ملاحظه و استثنائی را در نظر نگیرد و با همه مفسدان اقتصادی در هر پست و مقامی که هستند به همین شکل، برخورد قانونی شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقتدار دستگاه قضایی را تضمین کننده عدالت دانست و ابراز داشت: تحقق این امر موجب احیای حقوق عامه، گسترش عدل، امنیت و اجرایی کردن اهداف پایه ای دولت اسلامی می شود؛ اقتدار قضایی در برابر مجرمان، تضییع کنندگان حقوق عمومی ملت و متجاوزان به قانون، موجب نظم، عدالت و پیشرفت می شود و اقتدار حاکمیت نظام اسلامی را در پی دارد.

 

آیت الله کعبی یکی از جلوه های تحقق عدالت را اقدام قاطع و قانونی در مقابله با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: این اقدام قاطع موجب تحقق حاکمیت قانون در راستای اجرای عدالت، رشد و تعالی قانون مداری می شود و تضمین کننده حقوق ملت است.

 

وی با تأکید بر این که نباید اقتدار قضایی در این زمینه به بهانه تشویق و حفظ سرمایه گذاران داخلی کنار گذاشته شود، ابراز داشت: برخلاف اظهارات ترویج شده از سوی برخی افراد، اقتدار قضایی در برابر مجرمان نه تنها سدی در برابر جذب سرمایه های داخلی نیست بلکه زمینه رشد و توسعه سرمایه گذاری می شود و راه را برای سرمایه داران داخلی هموارتر می کنند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که سرمایه گذاری در بخش های مختلف باید از مسیر قانونی صورت گیرد، گفت: دور زدن قانون، رشوه گرفتن، پولشویی، رانت خواری، برخورداری از امتیازات ویژه و حصول اطمینان از عدم برخورد قضایی از جمله عواملی است که موجب فساد اقتصادی می شود و جلوی پیشرفت اقتصادی را می گیرد./928/ت302/ج

ارسال نظرات