۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۳۵۸

ماموریت رییس مجلس به کمیسیون‌های تخصصی برای تحقق فرمایشات‌ رهبر معظم ‌انقلاب

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تشکر از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: نظارت لازم بر اجرای مصوبات بودجه در زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی صورت گیرد.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 خرداد ) مجلس شورای اسلامی پیش از آغاز جلسه علنی، گفت: بعثت نبی گرامی اسلام را به نمایندگان و ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و همچنین لازم می‌دانم که از بیانات بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب در روز گذشته صمیمانه سپاسگزاری کنم که رویکرد و اولویت های مجلس را برای سال جاری خوب تدوین کردند البته من فکر می‌کنم که این برنامه بسیار مدونی برای کمیسیون‌ها و کلیت مجلس خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان مقام معظم رهبری در چهار محور اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد، توجه خاص به فرهنگ اسلامی و حمایت از پیشرفت های علمی و فن آوری در کشور بود. این چهار محور اساسی برای دولت و مجلس بسیار حائز اهمیت خواهد بود و لازم است کمیسیون آموزش عالی با نشست با مسئولان کشور در توجه خاص و پشتیبانی و حمایت نمودن از پیشرفت های علمی و فن آوری برنامه‌ای روشن در این زمینه مدون کند تا مشخص شود که آیا نقصی در قوانین وجود دارد یا خیر زیرا به این شکل این حرکت رو به جلو ادامه پیدا خواهد کرد.

لاریجانی تصریح کرد: همچنین در کمیسیون فرهنگی در زمینه فرهنگ اسلامی با حضور مسئولان فرهنگی کشور بررسی های لازم انجام شود و اگر نیاز است قانون خاصی به وجود آید تا این موارد تدوین شود؛ البته باید نظارت لازم بر اجرای مصوبات بودجه در زمینه اشاعه فرهنگ اسلامی صورت گیرد. از سویی دیگر در زمینه اقتصاد مقاومتی پیش تر سازوکاری تهیه شد و لازم است که مرکز پژوهش های مجلس به عنوان دبیرخانه در این زمینه فعال تر عمل کند و هم جناب آقای باهنر که از طرف هیات رئیسه مسئول شده است تا با کمک کمیسیون های مختلف برنامه هر بخش برای عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مشخص شود.

وی بیان کرد: طبق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری ستاد مبارزه با فساد باید فعال تر شود و نمایندگان مجلس هم که در این ستاد حضور دارند باید موضوعات و موارد را پیگیری کنند. همچنین کمیسیون های خاص مجلس نظارت بیشتر بر عملکرد مسئولان اجرایی کشور داشته باشند و مطابق ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس اگر موارد تخلفی مشاهده شد نمایندگان باید آنرا به مجلس گزارش دهند. مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت نیز تاکیداتی داشتند که کمیسیون فرهنگی و بهداشت و درمان مجلس با مشارکت هم گزارشی را تکمیل کرده و به مجلس ارائه دادند. اما یک مشکل اساسی در این راه وجود دارد و آن بار مالی است و باید با تفاهم دولت این موضوع پذیرفته شده تا اشکال اصل 75 قانون اساسی مرتفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در هیات رئیسه مجلس هم در این زمینه بحث هایی خواهد شد و زمان بندی تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مشخص خواهد شد. در اینجا لازم است بار دیگر از فرمایشات و نصایح مقام معظم رهبری تشکر کنم و فکر می‌کنم این سرمایه بسیار ارزشمندی در این سال برای نمایندگان و مجلس است و امیدواریم از آن صیانت شود./924/د102/ج

ارسال نظرات