۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۰۷۳۷۹

برگزاری بزرگترین نشست مشترک علمای شیعه و سنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که عید مبعث مهم ترین زمان برای افزایش وحدت و همدلی میان فرقه ها و مذاهب اسلامی است، گفت: همزمان با عید مبعثت نشست بزرگ علمای شیعه و سنی در خراسان جنوبی برگزار می شود.
مبعث

 حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که ماه شعبان ماهی است که در آن رسالت حضرت ختمی مرتبت و با ولایت امام زمان پیوند می خورد، گفت: همانطور که رسالت حضرت محمد (ص) رسالت سایر پیامبران را کامل کرد امام زمان( عج الله) هم با ظهور خود هدف رسالت پیامبر(ص) را به انجام می رساند.

 

وی افزود: ماه شعبان ماه تکامل اخلاقی انسان ها و سرآغاز رحمت الهی بر انسان به وسیله بعثت پیامبر(ص) است بنابراین بهتر است انسان از تمامی فرصت های موجود در این ماه نهایت بهره برداری را داشته باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هدف از برگزاری نشست علمای شیعه و سنی را در خراسان جنوبی بررسی ابعاد نقش جهادی پیامبر(ص) در عرصه فرهنگی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: پیش بینی می شود در این نشست 500 نفر از علمای شیعه و سنی حضور داشته باشند.

 

وی افزایش همدلی، ترس دشمنان از وحدت شیعه و سنی، تبیین ابعاد زندگی فرهنگی پیامبر (ص) را از اثرات برگزاری این همایش در شهرستان درمیان عنوان کرد.

 

وی افزود: همچنین همزمان با عید مبعث جشن محوری رسالت در 40 امام زاده و بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از توزیع هزار جلد کتاب سبک زندگی دینی به قلم امام جمعه بیرجند در میان مردم در امام زادگان شاخص استان خبرداد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مرحله استانی مسابقات قرآن کریم همزمان با ایام ماه مبارک شعبان در جوار امام زادگان استان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی از ثبت نام در طرح نشاط معنوی تا دهم خردادماه ماه جاری خبرداد.

 

وی با اشاره به این که مردم باید در زندگی همواره برای کسب مکارم اخلاق تلاش کنند، گفت: شخصی که از اخلاق به دور است در صف انسان ها قرار نمی گیرد و در نازل ترین جایگاه یعنی زندگی حیوانی جای دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با ماه شعبان و عید مبعث 50 سخنران برجسته کشوری در جوار امام زادگان میزبان مرم خواهند بود.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که حضرت رسول با بعثت خود پرچم علم و معرفت را در میان بشریت بر افراشتند، گفت: اگر تمامی کتاب های جهان و تمامی دانشمندان جهان گردهم بیایند نخواهند توانست نسخه ای مانند اسلام برای دردهای روحی و جسمی بشر تجویز کنند.

 

وی اسلام را کامل ترین الهی عنوان کرد و گفت: اگر مردم همواره در سیره رسو ل خدا حرکت کرده و به اهل بیت تمسک بجویند زندگی پایداری خواهند داشت و خواهند توانست خود را به بهترین نوع اخلاق آراسته کرده و به بالاترین مرتبه انسانی در جهان هستی دست یابند./968/ت302/ب

ارسال نظرات