۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۳۹۲

اولویت های رییس جمهور اوکراین

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور جدید اوکراین مبارزه با فساد، دیدار با رهبران روسیه برای پایان دادن به ناآرامیها در شرق اوکراین و بازگرداندن شبه جزیره کریمه به این کشور را از اولویتهای خود اعلام کرد.
پترو پوروشنکو

 

 

 

به گزارش سرویس خبرگزاری رسا به نقل از یورونیوز؛ پترو پوروشنکو، رییس جمهور جدید اوکراین که با کسب حدود 54 درصد آرا توانست در دور اول انتخابات، قدرت را در این کشور در دست گیرد، مبارزه با فساد، دیدار با رهبران روسیه برای پایان دادن به ناآرامیها در شرق اوکراین و بازگرداندن شبه جزیره کریمه به این کشور را از اولویتهای خود اعلام کرد.


این سیاستمدار میلیاردر که طرفدار گرایش و نزدیکی به غرب است، در اولین نشست مطبوعاتی خود تصریح کرد: “یکی از اولویتهای برنامه من مبارزه با فساد و ایجاد یک سیستم قضایی مستقل خواهد بود. من مطئنم که کشور خواهد توانست در آینده ای نزدیک مزایای این سیاستها را احساس کند، سیاستهایی که به معنای تغییر سیستم قدرت در اوکراین است.”


رییس جمهوری جدید اوکراین، همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا او حاضر است فعالیتهای گسترده تجاری خود را رها کند، گفت: “از هم اکنون ما شاهد اعمال یک سبک جدید خواهیم بود و آن این است که وقتی شخصی در سمت بالایی قرار می گیرد، از فعالیتهای تجاری خود دست خواهد کشید. من هم شرکتم را به فروش خواهم گذاشت و تمام تلاشم را صرف خدمت به مردم خواهم کرد.”


آقای پوروشنکو، مالک شکلات سازی بزرگ “روشن” است و به “سلطان شکلات” شهرت دارد. با این حال وی تصریح کرد که شبکه تلویزیونی متعلق به خود را به فروش نخواهد گذاشت.


در این نشست مطبوعاتی، ویتالی کلیچکو، شهردار جدید کی یف که خود یکی از رهبران انقلاب این کشور بود، قول داد که با خلع سلاح افراد مستقر در مرکز شهر و برداشتن سنگرها، این بخش از شهر را به الگویی برای دیگر مناطق اوکراین، تبدیل خواهد کرد.
/1409/ح
 

ارسال نظرات