۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۵۳۳
آیت الله نوری همدانی در درس خارج:

برای دستیابی به عزت نباید دست به دامان بیگانه شد/ تکفیری ها از قدرت شیعه هراسان هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تبیین اصول و پایه های مهم عزت در اسلام، هر گونه انفعال در برابر دشمنان را نادرست خواند و دستاوردهای هسته ای و پیشرفت های موشکی را از عوامل اقتدار مسلمانان ذکر کرد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، عید مبعث را از بزرگ ترین اعیاد اسلامی دانست و تاکید کرد: حضرت رسول(ص) از سوی خداوند مامور ساختن امت با عظمت و مقتدر بودند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تبیین اصول عزت در دین مبین اسلام، بیان داشت: یکی از مهم ترین اصول عزت در دین مبین اسلام ایمان است، دومین عامل علم است؛ خداوند هیچ امت و جامعه ای را با جهل به عزت نمی رساند.

 

این مرجع تقلید بیان داشت: از دیگر اصول عزت، بصیرت و عقل است؛ وحدت و اتحاد عامل دیگر عزت و عظمت در اسلام است، در این باره آیات و روایات بسیار زیادی وجود دارد که مسلمانان را به همدلی و همبستگی فرا می خواند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی پنجمین اصل عزت در اسلام را جهاد دانست و بیان داشت: مسلمانان باید به قدری قوی و مجهز باشند که دشمنان مرعوب آنها شوند.

 

وی بیان داشت: امروز در کنار علم و ایمان، دستاورهای هسته ای، موشک ها و دیگر فناوری های دفاعی ابزار قدرت و عزت ما است و دشمنان از این مساله در هراس هستند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام انفعال در برابر دشمنان را نمی پذیرد، خاطرنشان کرد:‌ عزت و ذلت دست خداوند است و نباید برای دستیابی به عزت دست به دامان بیگانه شد.

 

وی تفسیر غلط و نادرست از دین را عامل گمراهی بخشی از مردم دانست و گفت: جریان های تکفیری از جمله داعش در سوریه و عراق با تفسیرهای نادرستی که از دین دارند دست به اقدامات وحشیانه و دور از عقل و منطق می زنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که هیچ مذهبی به اندازه شیعه دشمن ندارد، گفت: تکفیری ها از قدرت شیعه در هراس هستند؛ از این رو ما باید روز به روز قدرت شیعه را در عرصه های مختلف افزایش دهیم.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را از ترفندهای استکبار جهانی دانست و بر ضرورت هوشیاری در برابر نقشه های دشمنان تاکید کرد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان ابراز داشت: همه باید با شناخت زمان و مقتضیات آن برای تقویت و عزت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) گام برداریم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات