۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۸۱۷۵

تقدیر علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از مواضع وحدت آفرین آیت الله مکارم شیرازی

خبرگزاری رسا ـ شماری از علما و روحانیان سنی مذهبی استان سیستان و بلوچستان با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت وگو کردند و از مواضع و اظهارات وحدت آفرین این مرجع تقلید تقدیر کردند.
آيت الله مکارم شيرازي ديدار شماري از علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار شماري از علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار شماري از علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور در شهر مقدس قم با حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، دیدار و گفت وگو کردند.

 

در این دیدار که همزمان با سوم شعبان سالروز میلاد حضرت امام حسین(ع) در مدرسه امام سجاد(ع) قم برگزار شد، شماری از ائمه جمعه، جماعات و مدرسین اهل سنت سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

 

در ابتدای این دیدار یکی از روحانیان اهل سنت سیستان و بلوچستان از بذل عنایات حضرت آیت الله مکارم شیرازی تقدیر کرد.

 

حاضران در این مراسم مواضع وحدت آفرین و تقریبی این مرجع عالیقدر شیعه را ستودند

 

حجت الاسلام سید علی هاشمی مدیر فرهنگی نهاد ائمه جمعه در سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این دیدار، مردم این منطقه را ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و تصریح کرد: متاسفانه دیدی که بخشی از مردم جامعه نسبت به اهل سنت سیستان و بلوچستان دارند، دید نادرستی است.

 

وی تاکید کرد: مردم این منطقه ولایی و پشت سر مقام عظمای ولایت و مرزبان نظام اسلامی هستند و در عرصه های مختلف دفاع از کشور و نظام نقش آفرینی می کنند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار، ضمن تاکید بر وحدت امت اسلام، توهین به مقدسات مذاهب اسلامی را جایز ندانست.

 

این مرجع تقلید از این که امت اسلام گرفتار تفرقه و اختلاف شده و دشمن اصلی را رها کرده اند، ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه امروز جهان اسلام در بدترین شرایط به سر می برد؛ مسلمانان دشمن اصلی خود را رها کرده و درگیر جنگ داخلی شده اند.

 

وی با تاکید مجدد بر این که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست، نقش علمای اسلامی در این راستا را مهم ارزیابی کرد. /924/پ202/ج

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظرات