۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۸۲۹۲
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

طلاب و روحانیان می‌توانند مشکلات اعتقادی مردم را چاره جویی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه سمنان گفت: با توجه به هجمه‌های روز‌افزون دینی و اعتقادی دشمنان اسلام و رواج ضد ارزش‌ها و شبهات، طلاب و روحانیان می‌توانند گره‌های ذهنی و اعتقادی افکار عمومی را باز کنند.
حجت الاسلام سيد علي مهدي نژاد

حجت الاسلام والمسلمین سید‌علی مهدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان با بیان این نکته که از زمان ظهور دین مبین اسلام تا به امروز در هیچ زمانی به این اندازه هجوم نسبت به اسلام و خصوصا مذهب شیعه و شیعیان سابقه ندارد، افزود: در تمام طول تاریخ دین و مذهب ما جبهه کفر به اشکال مختلف اعتقادات و ارزش‌های ما را مورد تاخت و تاز قرار داده اما شدت و تنوع این تهاجم امروز بسیار زیاد است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان با تشریح عمق و گستردگی هجوم فرهنگی، اعتقادی بر علیه اسلام، افزود: با این وجود که غرب هیچ‌گاه مرکز معنویت نبوده اما امروز شاهدیم که عرفان‌های نوظهور بسیار و مسلک‌های خود ساخته متعددی در مقابل اسلام به‌عنوان یک دین الهی از این سرزمین‌ها قد علم کرده‌اند و این نکته نشان از برنامه‌ریزی وسیع دشمنان در این حوزه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: طراحان تهاجم فرهنگی به اسلام ناب و کشورهای اسلامی تنها به صدور فرهنگ‌های پوشالی و ضدارزش‌ها در قالب آموزه‌های جدید و به اصطلاح مدرن اکتفا نکرده‌اند، بلکه امروز تفکرات و گروه‌های تکفیری سازمان یافته در غرب در قلب جهان اسلام و اعمال ضددین و ضدانسانیت آنها نیز دست‌ساخته دشمنان آیین آسمانی ما و مذهب رهایی بخش شیعه است.

 

حوزه‌های علمیه بهترین کانون مقابله با هجمه‌های اعتقادی علیه اسلام هستند

 

امام جمعه گرمسار تصریح کرد: آنچه بدیهی است و تاریخ نیز آن را اثبات نموده این است که تنها حوزه‌های علمیه می‌توانند در مقابل این هجمه گسترده مقاومتی پیروزمندانه داشته و ادیان خود ساخته و مسلک‌های پوشالی بنا شده بر ضد ارزش‌ها را از صحنه بیرون کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در زمان حیات پربار شهید مطهری(ره) مارکسیسم با تمام قوا و حمایت همه جانبه ابرقدرتی به‌نام شوروی به میدان آمد و در همه‌جا رخنه کرده بود، در این شرایط علمایی همچون علامه طباطبائی و شهید مطهری آثاری همچون اصول فاسفه و روش رئالیسم را تدوین نمودند و سنگر محکمی در مقابل مارکسیسم ایجاد کردند که این نمونه‌ای از قدرت علمای دین در مقابل تهاجم اعتقادی دشمنان اسلام است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از 200 مرکز پژوهشی پویا و فعال در حوزه‌های علمیه مشغول کارند و پایگاه‌های مجازی بسیاری جوابگوی شبهات وارده به دین و مذهب هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی نیز همانند گذشته دانشمندان و عالمان قدرتمندی در حوزه‌ها حضور دارند که جوابگویی به آموزه‌های غیر واقع و شبهه افکنی‌های ایادی شیطان برای آنها کار دشواری نیست.

 

مقابله با تهاجم فرهنگی نیازمند سلاح‌هایی از جنس فرهنگ است

 

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان اضافه کرد: در حال حاضر باید از تمامی ابزارهای موجود در رد شبهات استفاده کنیم و طلبه‌های جوان، روحانیان و علمای بزرگ کشورمان همه و همه به میدان بیایند تا دسیسه‌های سازمان یافته و هدفمند دشمنان و بدخواهان اسلام و تشیع ناکام بماند.

 

امام جمعه گرمسار تأکید کرد: ما امروز با قوه قهریه نمی‌توانیم وارد میدان فرهنگ سازی شویم باید کار منطقی و مستدل انجام دهیم و با برهان و دلیل به صحنه بیاییم که لازمه اصلی این مهم اطلاع‌یابی و مطالعه راجع به گروه‌ها و تفکرات مهاجم و سپس تدوین و آماده‌سازی و استفاده از جواب و سلاح فرهنگی لازم در مقابل آنها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی‌نژاد یادآور شد: امروز تنها عوام جامعه ما و جوامع اسلامی نقطه هدف دشمن و کانون خطر ما نیستند، بلکه باید برای نجات تحصیل کردگان خود در دانشگاه‌ها و حتی حوزه‌های علمیه برنامه‌ریزی صحیح و جامعی داشته باشیم تا از غلتیدن آن‌ها در ورطه‌های خطرناک دست‌ساز دشمن جلوگیری کنیم./977/ت302/ب

ارسال نظرات