۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۵۲۷
امام جمعه خوی:

امام خمینی ماندگارترین چهره تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: امام خمینی (ره) ماندگارترین چهره تاریخ است که با گذشت زمان هرگز افکار و آرمان های ایشان کهنه نخواهد شد.
امام جمعه خوي

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت رحلت رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: شخصیت رهبر کبیر انقلاب هم از بعد فقهی، صراحت، عرفان و هم از نظر مدیریت رهبری و تدبیر و تخصص هایی که در طول سالیان متمادی در حوزه علمیه قم، نجف داشته نیاز به فرصت گسترده ای دارد که بتوان راه این امام همام را به درستی تبیین کرد.

 

وی افزود: همه ی آرزوهایی که در طول سالیان متمادی بزرگان و شخصیت های علمی حتی ائمه اطهار داشته اند عبارت بود از تشکیل حکومت اسلامی که امام خمینی (ره) این آرمان را محقق ساختند.

 

امام جمعه خوی با بیان این که ایشان با درایت و تحرکی که در ملت ایران، روحانیت و حوزه های علمیه به وجود آوردند توانست حکومت اسلامی را پایه گذاری کند، ادامه داد: شبیه این حکومت در تاریخ شیعه فقط در طول 4 سال و اندی حکومت امیرمؤمنان وجود داشته است.

 

وی اضافه کرد: در طول تاریخ همه شخصیت های برجسته علمی و شیعیان تلاش کردند و در راه و هدف مقدس خود جان دادند و ملالت کشیدند که در نهایت با درایت و هوشیاری رهبر کبیر انقلاب این تلاش ها و جان سپاری ها به بار نشست.

 

حجت الاسلام شکوری خاطرنشان کرد: آثار و برکات این حرکت امام را در کل دنیا و به خصوص در کشور های جهان سوم و در میان مسلمانان مشاهده می کنیم که یک بخش آن مربوط به بیداری اسلامی یا کفر ستیزی است که در منطقه و در کل دنیا به وجود آمده است.

 

وی با بیان این که رهبر کبیر انقلاب در طول 11 سال مدیریتی مستقیما نظام را مدیریت می کردند و به عنوان ولی فقیه یادگار های متعددی را برای جهان اسلام و در ارتباط با موضع مدیریت برای ما یادگار گذاشته اند، گفت: کفر ستیزی یکی از مهم ترین اقدامات ایشان بود که با تمامی وجود با انواع و اهتمام استکبار اعم از شرقی و غربی و اروپایی مبارزه کرد که این مبارزه به فرهنگ جهادی تبدیل شد.

 

مدیر حوزه علمیه خوی اظهار داشت: حمایت از مظلومین، محرومین، بیچارگان و انسان هایی که به نا حق مستضعف بوده اند و مستضعف نگه داشته شده اند از جمله میراث های ارزشمند رهبر کبیر انقلاب بوده است که این بزرگوار با تمامی وجود طرفدار مظلومین و مستضعفین بود.

 

 وی با بیان این که در طول 11 سال مدیریتی امام خمینی (ره) در داخل کشور ضمن این که تمام قوا و ارکان کشور را یک به یک خودشان طراحی و پیش بردند، گفت: قانون اساسی تدوین و مجموعه های نظام و ارکان نظام راه اندازی شد و مجلس، دولت، قوه قضاییه را راه اندازی و با زیبایی تمام انجام دادند.

 

حجت الاسلام شکوری اضافه کرد: رهبر کبیر انقلاب در رابطه با حفظ توازن قوا و مدیریت قوا فعالیت های جدی داشتند که در این خصوص میراث بزرگی را به یادگار گذاشتند.

 

وی با بیان این که در بخش زنان دیدگاه فقهی و مدیریتی امام بخش مهمی از اشکالاتی را که در رابطه با زنان بود حل کرد و ایشان جایگاه واقعی زن را به زنان مسلمان برگرداند، خاطر نشان کرد: نقشی را که زنان در انقلاب ما و یا در طول تاریخ در نهضت ها و حرکت ها داشته اند همه را مورد توجه و عنایت قرار دادند و جمله " از دامن زن مرد به معراج می رود" توانست جایگاه واقعی زنان را برگرداند و به آنان عینیت بخشد.

 

مدیر حوزه علمیه خوی افزود: شیوه های مدیریتی و موضوع استکبار ستیزی در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس و تدبیرات و مدیریتی که ایشان داشتند موضوعاتی هستند که شخصیت برجسته و استثنایی امام را نشان می دهد که این بزرگوار در طول حیات خودشان همه این ها را با زیبایی تمام انجام دادند و به عنوان میراثی گران بها برای ما به یادگار گذاشتند.

 

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) ماندگارترین چهره تاریخ است که با گذشت زمان هرگز افکار و آرمان های ایشان کهنه نخواهد شد.

  

امام جمعه خوی گفت: مسجد ملا احمد و مصلای خوی با حضور اقشار مختلف مردم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را برگزار کرد.

 

وی ادامه داد: در این خصوص یک برنامه در دانشگاه آزاد با حضور دانشگاهیان و مراکز عالی با وحدت حوزه و دانشگاه برگزار می شود که در خصوص تبیین راه امام سخنرانی خواهد شد.

 

حجت السلام شکوری خاطرنشان کرد: تمامی حوزه های علمیه شهرستان خوی از جمله مدرسه امام خمینی (ره)، نمازی و الزهرا خواهران داخل حوزه برنامه هایی در خصوص تبیین راه و مشی های امام برگزار می کند./1302/ت302/ب

ارسال نظرات