۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۰۸۵۳۳
رییس پارلمان لبنان:

داغ فقدان امام خمینی همچنان در دلمان وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس پارلمان لبنان با بیان ویژگی‎های امام خمینی(ره) و نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت‎های مستضعف به ویژه لبنان و فلسطین، تأکید کرد که داغ فقدان امام راحل پس از 25 سال همچنان در دل‎ها وجود دارد.
نبيه بري، رييس پارلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نبیه بری رییس پارلمان لبنان در پیامی که از سوی یکی از نمایندگان در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در بیروت برگزار شد در حالی که 25 سال از ارتحال بینانگذاری جمهوری اسلامی و رهبر مستضعفان جهان می گذرد داغ فقدان این عالم و رهبر و تجدیدگر رسالت حضرت محمد(ص) همچنان بر دلمان باقی مانده است. امام راحل با الگو گرفتن از امام علی(ع) برای دفاع از حق از هیچ چیز نهراسید، با قدرت در برابر حاکم ظالم ایستاد و در این راه سختی های فراوانی متحمل شد و حتی در آستانه مرگ قرار گرفت.

 

وی افزود: او ظلم و ستم علیه ملت ایران را مشاهده کرد، اشغال فلسطین از سوی رژیم اشغالگر را دید، اهتزاز پرچم اسرائیل را در قلب تهران نظاره گر شد، دید که دین چگونه در حال مخدوش شدن است، ایران اسلامی و ملت ایران را به دور از کرامت و آزادی مشاهده کرد.

 

بری تصریح کرد: امام خمینی برخواست و ایران را استوار ساخت تا نظام اسطوره ای شاهنشاهی با حمایت دستگاه های اطلاعاتی جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل به سرعت سرنگون شود و مردی بدون سلاح بر طاغوت جهانی فائق آمد.

 

رییس پارلمان لبنان با اشاره به حمایت قاطع ملت ایران از رهبری خود و ناکامی توطئه های دشمنان، ادامه داد: ایران امروزه به فضل پایبندی به مبانی انقلاب خمینی و رهبری رشیدانه امام خامنه ای و تلاش های رییس جمهور، پارلمان و سایر ارگان های این کشور در حال موفقیت و پیروزی روزافزون است.

 

وی از توطئه های دشمنان برای توقف قطار موفقیت های جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دشمنان می خواهند ایران را بزرگترین خطر برای منطقه جلوه دهند تا ذهن امت اسلامی از رژیم صهیونیستی و جنایت علیه ملت فلسطین دور سازند. هدف دیگر دشمنان از این مساله نیز اشغال منطقه و برپایی پایگاه های نظامی برای غارت ثروت ها و ایجاد منطقه به عنوان پایگاه استراتژیک برای استکبار جهانی است.

 

بری خاطر نشان ساخت: آنان با وجود فتوای حرمت ساخت بمب هسته ای به ایران برای برنامه صلح آمیز هسته ای فشار وارد می سازند در حالی که زرادخانه های هسته ای اسرائیل را به فراموشی سپردند. اما رهبری حکیمانه و پافشاری جمهوری اسلامی بر پیشرفت علمی سبب شد تا زنجیر تجریم گسیخته شود و هیمنت آمریکا را در هم بشکند.

 

رییس پارلمان لبنان از حمایت ایران از مستعضفان جهان و ایستادگی در کنار ملت لبنان و سوریه تقدیر کرد و ادامه داد: ایران از زمانی که سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تغییر داد در کنار ملت مسلمان فلسطین و سایر مستضعفان جهان ایستاده و در پیروزی های مقاومت بر دشمن صهیونیسم شریک است./980/ب902/د

ارسال نظرات