۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۰۸۵۳۷
حجت الاسلام قهرمانی:

حراست از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب وظیفه همگانی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که امام راحل هیچ گونه سازشی با ایادی استکبار نداشت، گفت: همه دولتمردان امام را الگوی خود قرار داده و هرگز در مقابل زیاده خواهی ها کوتاه نیایند.
حجت الاسلام قهرماني

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبر گزاری رسا در ارومیه با بیان این که اگر بخواهیم مصداقی برای استقامت، ایستادگی و پایداری نام ببریم کسی جز امام راحل نیست، اظهار داشت: امام خمینی (ره) همیشه در مقابل استکبار استقامت و پایداری کرد و مانند کوهی در مقابل آن ها ایستاده و مشتی محکم بر دهان آن ها می کوبید و هیچ گونه سازشی با آن ها نداشت.

 

 

وی با تاکید بر این که همه دولتمردان امام را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: دولتمردان مانند امام خمینی (ره) هرگز در مقابل زیاده خواهی ها کوتاه نیایند.

 

 مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این که استکبار به ما رحم نمی کند و با کوتاهی در قبال آن ها موجب پیشروی اهداف آن ها خواهیم شد و ما را به انزوا خواهند کشید چرا که باید در مقابل آن ها امام گونه ایستاد.

 

وی با اشاره به رسالت سنگین حوزویان و دانشگاهیان و مسؤولان فرهنگی در معرفی انقلاب، افزود: رسالت سنگینی بر عهده روحانیون و دانشگاهیان است که باید ارزش ها و آرمان های انقلاب را برای نسل جدید که شناختی به انقلاب 35 سال پیش ندارند تبیین کنند.

 

حجت الاسلام قهرمانی گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با اهداف و دستاورد های انقلاب باید اهداف و آرمان ها و وصیت نامه امام راحل در کتب درسی حوزویان و دانشگاهیان گنجانده شود.

 

وی ساخت فیلم های فاخر انقلابی در موضوعات مختلف را لازم و ضروری دانست و گفت: در عرصه فضای مجازی سایت های مختلفی در خصوص معرفی امام و انقلاب باید احساس شود و ما باید از هر ابزاری برای معرفی انقلاب استفاده کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این که انقلاب ما انقلابی اسلامی و مبتنی بر فطرت بشری است، اظهار داشت: بنابراین باید سخنان امام راحل را از طریق ابزار های نوین ارتباطی نظیر فضای مجازی به گوش مردم رساند. 

 

وی حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب را وظیفه همگانی دانست و افزود: در بین مردم وظیفه روحانیت کمی پررنگ تر است چرا که خواستگاه انقلاب حوزه های علمیه است و انقلاب و امام راحل از دل حوزه رشد کرده و بیرون آمده اند.

 

حجت الاسلام قهرمانی خاطر نشان کرد: این وظیفه اصلی روحانیت است که اسلام را در جامعه تبیین کند و قوانین مختلف را از منابع اسلامی استخراج و آن را عرضه و تولید علم کند چرا که با تولید علم، اسلام واقعی در جامعه ترویج می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: در دروس خارج حوزه های علمیه باید درس خارج فقه حکومتی ایجاد و ابعاد مختلف فقه حکومتی از سوی اساتید مجرب تبیین شود./1301/پ202/ب

ارسال نظرات