۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۷۶۳
رییس اداره اوقاف آمل:

وقف فرهنگ غنی اسلامی برای کاهش فاصله طبقاتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد، گفت: این اداره در میان 321 شهر در برگزاری طرح آرامش بهاری رتبه نخست و در عناوین ابلاغی برنامه‌های اوقاف در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

 

وی در ادامه سخنان خود به برپایی خیمه های معرفتی در کنار بقاع شاخص شهرستان اشاره کرد و گفت: در این خیمه ها به بیش از پنج هزار پرسش پاسخ داده شده است و امسال برای نخستین بار در خیمه های معرفتی از هشت نفر از روحانیان استفاده کردیم که جزو کارشناسان برتر و در پاسخ گویی به شبهات دینی صاحب نظر بودند.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به این که طرح آرامش بهاری امسال در 18 بقعه متبرکه و امامزاده برگزارشد، تصریح کرد: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری سوگواره یاس نبوی به اجرا درآمد که خوشحال هستیم توانستیم در اجرای فعالیت های خود موفق باشیم.

 

وی از برگزاری طرح نشاط معنوی تابستان امسال در نه امامزاده شاخص این شهرستان ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و اظهار کرد: این طرح در آستانه ها و بقاع مبارکه  امام‌زاده ابرهیم(ع)، بقعه متبرکه ابوالفضلی اوجی‌آباد، امام‌زاده عبدالله(ع)، امام‌زاده قاسم چاکسر، بقعه درویش اسماعیل، شاهزید، بقعه ناصرالحق، امام‌زاده معصوم واقع در تکیه آملی پایین بازار و بقعه خضر پیامبر برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام علیخانی افزود: برنامه های طرح نشاط معنوی شامل آموزش قرآن، روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات، داستان‌های ائمه معصومین(ع) و پیامبران، احکام و برنامه های دیگر فرهنگی و نیز هنری است که به تناسب سطح و مقطع تحصیلی برگزار خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، به اهداف اجرای طرح نشانط معنوی اشاره کرد و ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت، تقویت بنیه دینی و اعتقادی، سوق دادن جوانان به عرصه‌های دینی، معنوی و قرآنی، فضاسازی معنوی و نهادینه کردن ارزش‌های انقلاب به عنوان اهداف محوری طرح نشاط  معنوی است که می تواند نقش ارزنده ای در خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیخانی در خصوص طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: امسال برنامه های شاخصی هم چون همایش بزرگ قرآنی با حضور قاری مصری، برپایی نمایشگاه های معرفتی، افطاردهی، برگزاری جشن میلاد امام حسن (ع)، آذین بندی، ترتیل خوانی، شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس و برنامه های ارزنده دیگری برگزار خواهدشد.

 

وی، تصریح کرد: همه تلاش ما این است که بقاع متبرکه جوان گرا بشوند و اگر بقاع شاخص شهر برنامه نداشته باشند نشانگر ضعف است که باید دارای برنامه باشند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که دو موقوفه جدید به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال در آمل احیاء شد، گفت: نیات این موقوفات مربوط به عزاداری حضرت سید الشهداء(ع) در ایام ماه محرم الحرام و احداث ساختمان برای فرزندان بی سرپرست و یتیمان است.

 

وی با بیان این که مجموع مساحت این دو موقوفه پنج هزار و 407 متر مربع است، افزود: ارزش تقریبی این موقوفات تازه احیا شده حدود یک میلیارد و 900 میلیون ریال است.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که باید اطلاع رسانی درستی از موقوفات صورت گیرد، گفت: سازمان اوقاف برای موقوفات ماه های محرم و صفر برنامه ویژه ای دارد تا این موقوفات در مسیر درستی ساماندهی شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که وقف های جدید نیاز اساسی جامعه امروز است، اضافه کرد: باید فرهنگ سازی درستی در جامعه صورت گیرد تا وقف هایی با محوریت پژوهش، ازدواج، مسکن و درمان در جامعه ترویج پیدا کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، وقف را غنی ترین فرهنگ اسلامی دانست و گفت: وقف فرهنگ مترقی اسلام برای برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که فرهنگ وقف کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بسیار زیادی دارد، افزود: نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بستری برای کاهش محرومیت های مادی و معنوی جامعه فراهم می کند.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که وقف در تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش مهم و بسزایی دارد، تصریح کرد: در بعد فرهنگی وقف می‌توان به ترویج فرهنگ دین، اشاعه ارزش‌های اهل بیت و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد.

 

رییس اداره اوقاف آمل با بیان این که سازمان اوقاف به دنبال تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی است، گفت: باید اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد تا بتوانیم در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای توسعه فرهنگی جامعه کوشا بوده و با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در این راستا گام برداریم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات