۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۹۹۷

فراخوان حضرات آیات وحید و صافی برای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم نیمه شعبان

خبرگزاری رسا ـ حضرات آیات وحید خراسانی و صافی گلپایگانی در پیام‌های جداگانه‌ای بر لزوم برپایی جشن‌های باشکوه نیمه شعبان تأکید کردند.
آيات عظام صافي و وحيد

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله‌ حسین وحید خراسانی، از مراجع عظام تقلید در پیامی بر لزوم برپایی جشن‌های هرچه باشکوه‌تر نیمه شعبان تأکید کرد و گفت:

خدا را شکر کنید بر این نعمت عظیم و موهبت کبری که در زمان غیبت آن حضرت از قائلین به امامت او و از منتظرین ظهور او هستید که سید الساجدین و زین‌العابدین(ع) به ابی خالد کابلی فرمود: یا ابا خالد! اهل زمانِ غیبت او که قائلند به امامت او و منتظر ظهور اویند، افضل اهل هر زمانی هستند، چون خدا به آن‌ها عقل و فهم و معرفتی داده که غیبت نزد آن‌ها به منزله مشاهده است و آن‌ها را در آن زمان به منزله کسی قرار داده که با شمشیر بین دو دست رسول خدا(ص) جهاد کنند و آن‌ها هستند که به حق مخلص‌ و به صدق شیعه ما هستند و در سرّ و علن داعیان به دین خدا هستند.

رسول خدا(ص) به نقل جابر بن عبدالله انصاری در وصف آنان فرموده که آن‌ها را خدا در کتاب خود وصف کرده: «الَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ» و فرموده: «أُوْلَئِکَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛ اکنون که شما موفق به درک شب نیمه شعبان شدید که سحرگاه آن، شمشیر قدرت خداوند متعال و نور علم و حکمت او متولد می‌شود و وجودش تفسیر «وَتَمَّتْ کَلِمَتُ رَبِّکَ صِدْقًا وَعَدْلًا» است و ولادتش مصداق «قُلْ جَاء الْحَقُّ وَمَا یُبْدِئُ الْبَاطِلُ» است؛ در ساعت 11 شب همگی دست به دعا بردارید و از خدا بخواهید که ظهور موعود جمیع انبیاء را که المنتهی إلیه مواریث الأنبیاء ولدیه موجود آثار الأصفیاء است را میسر کند و قلب خاتم انبیاء را به ظهور او مسرور کند. امام هشتم(ع) دعایش این است: اللهم و سُرّ نبیَّک محمدا صلی الله علیه و آله برؤیته.

اگر می‌خواهید با او باشید که با آن حضرت بودن منتهی الامال جمیع اولیاء خدا است، هر روز آنچه میسر است برای آن حضرت قرآن بخوانید و آن‌هایی که نمی‌توانند سوره قل هو الله احد را در هر حال بخوانند و جمع بین این دو، نور علی نور است و به مقتضای روایت معتبره هر کس که این کارش باشد با اوست و با او بودن، با خدا و جمیع انبیاء و اوصیاء بودن است. اگر کسی هر روز عزیزترین گوهر را که کلام خداست، به آن حضرت هدیه کند، هر جمعه که صحیفه اعمال به نظر آن حضرت می‌رسد کرم او که مظهر جود خداست، با او چه می کند؟! اللهم بحق فاطمة و أبیها و بعلها و بنیها لا تفرق بیننا و بینه أبدا.

همچنین حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید شیعیان در پیام دیگری با اشاره به ضرورت برپایی جشن‌های هرچه باشکوه‌تر نیمه شعبان تصریح کرده است:

منتظران حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواح العالمین له الفدا در شب مبارک نیمه شعبان با جشن و چراغانی این روز را گرامی ‌می‌دارند.

شیعیان تشکیل مجالس سخنرانی، مدح و منقبت آن امام عزیز را برای خود افتخار بزرگی دانسته و در احیای این شب بسیار با عظمت که در سحر آن، وجود مقدّس دوازدهمین اختر تابناک ولایت و امامت، دنیا را با ولادت خود مزیّن و منوّر ساختند، کوشا بوده و برای تعجیل ظهور موفور السّرور آن حضرت دعا می‌کنند که فرج مبارک ایشان، فرج همه شیعیان و مظلومان عالم است./997/د102/ج

ارسال نظرات