۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۲۰۹۰۳۷
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

توطئه داعش برای تسخیر حرم امامین عسکریین به برکت ماه شعبان خنثی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا از نیروهای امنیتی عراق به دلیل شکست توطئه تسخیر حرم امامین عسکریین(ع) تشکر کرد.
سيد مرتضي کشميري نماينده آيت الله سيستاني در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست سالانه علما و مبلغان موسسه امام علی(ع) لندن در آستانه میلاد باسعادت حضرت ولیعصر(عج) و در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان در این موسسه برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا با اشاره به ناکامی تروریست های داعش در تسخیر حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا گفت: نقشه تروریست ها به برکت ماه شعبان و میلاد ائمه اطهار(ع) و ایستادگی نیروهای قهرمان عراقی شکست خورد. آنان توانستند تا 2 کیلومتری این حرم برسند ولی توطئه آنان به سرانجام نرسید.

 

وی افزود: حملات دشمنان امروزه تنها به عتبات مقدس و کشتار پیروان اهل بیت(ع) خلاصه نمی شود، بلکه تروریسم با قلم و زبان به مبارزه با فکر و عقیده شیعیان می پردازد.

 

حجت الاسلام کشمیری مسؤولیت علما را در قبال ارتباط با امام زمان(عج) مهم توصیف کرد و ادامه داد: علما و مبلغان وظیفه دارند مومنان را با قرائت قرآن، دعا، صدقه دادن و زیارت به ارتباط با امام زمان(ع) سوق دهند تا همیشه در حالت انتظار ظهور باقی بمانند.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: علما و مبلغان باید اهمیت تربیت فرزندان را به خانوادها بازگو کنند و با تأکید بر حضور مستمر آنان در مساجد به حفظ هویت فرهنگی و دینیشان بپردازند.

 

حجت الاسلام شیخ علی عالمی، امام جمعه مجمع اسلامی لندن نیز در این مراسم، اهمیت تبلیغ و نقش مبلغ در کشورهای غربی و مسؤولیت های وی برای جلوگیری از وقوع جوانان در انحراف و گمراهی را بیان کرد.

 

شیخ ظفر عباس، رییس سابق جماعت علمای لندن نیز درباره فضیلت علم و نقش علما در انگلیس سخنرانی کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات