۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۰۹۲۲۲
در حرم حضرت معصومه؛

مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم از برگزاری آیین احیای شب نیمه شعبان با اجرای ویژه برنامه‌های دعا و سخنرانی مذهبی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خبرداد.
احياي شب نيمه شعبان در حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی نسب، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم گفت:‌ احیای نیمه شعبان، از سنت‌های ارزشمند اسلامی است؛ از این رو آستان مقدس قم به عنوان قطب فرهنگی معارف اهل‌بیت(ع)، ضمن گرامیداشت این شب، ویژه برنامه‌های متنوعی در شب نیمه شعبان برگزار می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ در شب میلاد امام زمان(عج)، آیین جشن و سرور در حرم مطهر بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و قرائت دعای کمیل توسل آٔقای مهدوی‌نژاد برگزار می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم با اشاره به برگزاری آیین احیای شب نیمه شعبان از ساعت 24 روز پنجشنبه (22 خرداد) افزود: در آیین احیای شب نیمه شعبان نیز برنامه‌ها با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط سید جواد حسینی و مولودی‌خوانی سید رضا تحویلدار آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در شبستان امام خمینی(ره) ادامه داد:‌ سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و همخوانی گروه‌های تواشیح موعود و بقیه‌الله از دیگر برنامه‌های این شب می‌باشد.

وی با اشاره به اتمام برنامه‌های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در آیین احیای نیمه شعبان، یک ربع به اذان صبح، خاطرنشان کرد:‌در شام ولادت پر خیر و برکت حضرت ولی عصر(عج) نیز برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم مطهر برپا است./997/د102/ی

ارسال نظرات