۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۰۹۴۳۴
آیت‌الله امامی کاشانی خواستار شد؛

اتحاد امت اسلام برای مقابله با تروریست‌ها / ملت عراق برای مقابله با داعش بسیج شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه کفار با طمع احاطه بر مال و ناموس مسلمانان بسیج شده‌اند و برای مقابله با آنان جز انسجام و توکل به خدا چاره‌ای نیست، خواستار اتحاد امت اسلامی به ویژه ملت عراق برای مقابله با تروریست‌ها شد.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به توطئه‌های مختلف دشمنان از ابتدای شکوفایی نظام جمهوری اسلامی ایران و مشکلات فراوانی که برای جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند، گفت: همه توطئه‌ها با ولایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب از بین رفت.

 

وی تصریح کرد: هنوز هم دشمنان نظام به نظام جمهوری اسلامی طمع دارند اما بیداری ملت، انسجام مردم و مسأله ولایت فقیه همه توطئه‌ها را خنثی کرده است و برای کسانی که پشت این کارها هستند جز اینکه آبرویشان برود و سیاهی به زغال بماند چیز دیگری نیست.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: توطئه‌های دشمنان اکنون به کشورهای دیگر وارد شده است، و گروه‌های خبیث و خدانشناس تکفیری با نام‌های طالبان و القاعده بر مسلمانان تاخته‌اند و اکنون هم داعش پس از هجوم به نقاط مختلف سوریه، وارد عراق شده و جنایت‌ها کرده‌اند.

 

وی خواستار اتحاد امت اسلامی به ویژه ملت عراق برای مقابله با تروریست‌ها شد و با خواندن متنی به زبان عربی در این زمینه،‌ تصریح کرد: کفار با طمع احاطه بر مال و ناموس مسلمانان بسیج شده‌اند، برای مقابله با آنان جز انسجام و توکل به خدا چاره‌ای نیست.

 

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود برای سلامتی آیت‌الله مهدوی کنی دعا کرد و گفت: ایشان از فضلای برجسته حوزه بودند که پس از تحصیل و تدریس در قم وارد تهران شدند و اداره دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به عهده گرفتند.

 

وی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی این شخصیت برجسته علمی، تقوایی و مخلص پس از انقلاب و همراهی با امام راحل با دید و بصیرت روحی و عینی، رهبر معظم انقلاب را همراهی کردند و شخصیت ایشان برای همه معلوم است.

 

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه اول با بیان این که غایب شدن حضرت مهدی (عج) و انتظار این حضرت جامعه را می سازد، از خودسازی، امید به آینده و اینکه همه مردم خوب شوند، به عنوان فواید غیبت امام زمان (عج) نام برد.

 

وی با قرائت روایاتی در زمینه انتظار امام زمان (عج)، اظهار داشت: نباید بگوییم هر چه ظلم جهان را فرا می‌گیرد، ما هم از خدا و انتظار حضرت مهدی (عج) غافل شویم، بلکه باید با تفکر جامعه نگری تقوا پیشه کنیم.

 

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: روزی فرا می‌رسد که با ظهور امام زمان (عج) امنیت و آرامش در همه جهان برقرار شود؛ باید برای انتظار ظهور آن حضرت خود را بسازیم، امید به آینده داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم./920/پ201/ج

ارسال نظرات