۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۰۹۵۹۸
معاون تهذیب حوزه آذربایجان‌شرقی خبر داد:

فعالیت 40 مبلغ طرح هجرت در مدارس شبانه روزی استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 34 مبلغ و 6 مبلغه به عنوان مبلغان طرح هجرت در مدارس شبانه روزی استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: مشاوره چهره به چهره و پاسخگویی به سؤالات روز دانش آموزان از جمله وظایف مبلغان اعزامی به مدارس شبانه روزی استان است.
حجت‌الاسلام صمد ناصري، معاون تهذيب مركز مديريت حوزه علميه آذربايجان‌شرقي

حجت‌الاسلام صمد ناصری، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که این معاونت در تعامل نزدیک با دیگر نهادها و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی استان قرار دارد، اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز تعداد قابل توجهی طلبه و روحانی جهت امور تبلیغی به سراسر نقاط استان اعزام خواهد کرد.

 


وی با بیان این‌که ویژه برنامه های مختلفی برای طلاب مدارس علمیه استان در تعطیلات تابستانی پیش بینی شده است، تصریح کرد: طلابی که در ترم تابستانی تحصیل خواهند کرد، از ویژه برنامه های تهذیبی این مرکز در طول ماه مبارک رمضان نیز بهره مند خواهند شد که این برنامه ها تنها متخص به حوزه علمیه مرکز استان نیست.

 


حجت الاسلام ناصری با اشاره به امتحانات پایان ترم و آغاز تعطیلات تابستانی طلاب حوزه های علمیه گفت: حقیقت امر آن است که تعطیلی برای طلبه و حوزه معنا ندارد، افزون بر این مسائل اخلاقی و تهذیبی نیز امری مداوم و مستمر است که اصولا یک شبه انسان نمی تواند به جایی برسد.

 


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امسال ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و روزهای طولانی و شب های کوتاه مقارن شده که همین مسأله می تواند فرصتی برای طلاب حوزوی جهت ارتقای سطح معرفتی، خودسازی و کسب خلوص نیت جهت آغاز سال تحصیلی جدید باشد.

 


 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در سال گذشته تحصیلی جلسات متعددی با اعضای ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش همچنین سازمان تبلیغات اسلامی داشته است، افزود: موافقتنامه های مختلفی جهت نقش‌آفرینی طلاب سطوح عالی این مرکز در استان منعقد شده است.

 


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که 34 مبلغ و 6 مبلغه به عنوان مبلغان طرح هجرت در مدارس شبانه روزی استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: مشاوره چهره به چهره، همکاری در ویژه برنامه های مذهبی، برگزاری اردوهای زیارتی و پاسخگویی به سوالات روز دانش آموزان از جمله وظایف مبلغان اعزامی به مدارس شبانه روزی استان است.

 


معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از حضور روزانه و شش ساعته مبلغان طرح هجرت مدارس شبانه روزی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم برای سال تحصیلی آینده تعداد مبلغان اعزامی افزایش یابد، ضمن این‌که هنوز بسیاری از مدارس پسرانه و دخترانه استان فاقد امام جماعت روحانی هستند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات