۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۹۸۰۴
آیت الله نوری همدانی:

فرهنگ جهاد و شهادت سبب عزت و اقتدار ایران اسلامی شده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی امنیت، آرامش و تعالی نظام اسلامی ایران را مرهون خون شهدا دانست و گفت: فرهنگ جهاد و شهادت مایه عزت و عظمت اسلام است.
آيت الله نوري همداني

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید جهان تشیع امروز پس از زیارت مزار شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست، اظهار داشت: پیشرفت، تکامل و عظمت انقلاب اسلامی به واسطه مجاهدت شهدا بوده است.


وی با بیان این‌که تمام قشرها جامعه مفتخر به تقدیم شهید به پای درخت انقلاب بوده اند، خاطرنشان کرد: افتخار ملت ایران این است که شهید نوجوان و کم سن و سالی همچون فهمیده و شهدایی با سن 80 ساله تقدیم انقلاب و نظام ولایی را تقدیم انقلاب کرده است.


این مرجع تقلید جهان تشیع امنیت، آرامش و تعالی نظام اسلامی ایران را مرهون خون شهدا دانست و گفت: نه تنها نباید شهدا، آرمان و هدف ایشان فراموش شود، بلکه نباید همسر، مادر و پدر و همچنین فرزندان شهدا مورد غفلت واقع شوند.


حضرت آیت الله نوری همدانی فرهنگ جهاد و شهادت را مایه عزت و عظمت اسلام عنوان کرد و افزود: مادامی که فرهنگ جهاد و شهادت در کشور حاکم باشد، دشمنان جرأت نگاه چپ به نظام اسلامی ایران را نخواهند داشت.


وی در ادامه با تشریح شأن، جایگاه و نقش شهدای محراب و علمای شهید حوزه های علمیه شهدای در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی دو شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی و سیداسدالله مدنی را تقدیم انقلاب کرده است که هر دو این بزرگواران امام جمعه تبریز بودند.


گفتنی است، حضور در امامزاده سیدحمزه تبریز، قرائت فاتحه بر مزار استاد شهریار در مقبره الشعرا، دیدار با دو خانواده شهید و ادای احترام به شهدای انقلاب و دفاع مقدس آرامستان وادی رحمت تبریز از دیگر برنامه های حضرت آیت الله نوری همدانی در پنجمین روز سفر به تبریز بوده است./935/پ202/ج

ارسال نظرات