۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۱۰۵۰۳
آیت‌الله حیدری:

اعراب خوزستان همیشه نسبت به نظام و ولایت فقیه وفادار هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که عراب خوزستان نسبت به نظام و ولایت فقیه وفادارند، گفت: خوزستان ظرفیت هایی مانند اصالت مردم و ولایت مداری دارد که با آنها می توان بر توطئه های دشمنان غلبه کرد.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در دیدار با عوامل اجرایی نمایش ستاره صبح در اهواز، اظهارداشت: مزد مادی برای گذراندن زندگی بوده، اما در کنار آن مزد معنوی و اجر آسمانی نیز برتر و مهمتر است.

 

وی خطاب به دست اندرکاران و عوامل این برنامه افزود: کار شما از هر منبری بالاتر و از هر روضه و کتابی برتر، فوق العاده تر و مهمتر است.

 

امام جمعه موقت اهواز گفت: بنده در برنامه شما به اندازه قوی ترین مجلس روضه ای که برای حضرت زهرا(س) همچنین مانند حضور در مراسم مقتل خانی امام حسین(ع) در روز عاشورا اشک ریختم و گریه کردم.

 

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: با این که برنامه در شب برگزار می شد اما هر شب هزاران نفر برای دیدن آن در محل اجرا حضور یافته و از آن استفاده می کردند.

 

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ برنامه و کار فرهنگی که به این شکل جامعیت داشته و تلفیقی از چند هنر سینما، تئاتر و تعزیه به همراه اخلاص و روحیه بسیجی باشد در استان خوزستان ندیدم و از نظر بنده این کار در خوزستان بی سابقه است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نمایش ستاره صبح به زبان عربی به معنای واقعی اجرای یک برنامه فاخر و تأثیر گذار است اظهارداشت: استان خوزستان به سبب موقعیت استراتژیکی که دارد همچنین همسایگی با چند کشور عربی حوزه خلیج فارس، از ابتدای انقلاب همواره مورد توجه دشمنان بوده و مخالفان نظام به آن چشم طمع داشتند.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که مردم خوزستان در همه مراحل با لبیک گفتن به علما و مراجع تقلید در مقابل دشمنان ایستاده اند گفت: دشمنان پس از انقلاب و به راه انداختن جنگ تحمیلی تلاش کردند تا به وسیله گروه منفوری مانند وهابیت مردم استان را از مسیر اصلی خود منحرف ساخته و جمهوری اسلامی ایران را با چالش های جدی مواجه سازند.

 

آیت الله حیدری تأکید کرد: خوزستان ظرفیت هایی مانند اصالت مردم و ولایت مداری دارد که با آنها می توان بر توطئه های دشمنان غلبه کرد.

 

جهان تشیع وامدار دانشمندان خوزستانی است

 

آیت الله حیدری در ادامه به سابقه تشیع در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: قرن ها پیش از این که مردم ایران شیعه شوند، خوزستان و مردم آن شیعه بوده و در طول تاریخ تشیع مدیون علمای اهوازی است.

 

وی افزود: فرهنگ تشیع به صورت عمده از از راه کتابهای اربعه شیعه که در قرن 4 و 5 بودند گرفته شده و بسیاری از مطالب آنها در مجموعه 4 هزار جزوه ای که از سوی شاگردان امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) نوشته شده بودند گرفته شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: 3 دانشمند خوزستانی بودند که این مجموعه 4 هزار جزوه ای را گردآوری کرده و عامل انتقال این مطالب به نسل های بعدی شدند به گونه ای که شیخ مفید می گوید اگر این دانشمندان در قرن سوم نبودند فرهنگ تشیع هیچگاه به ما نمی رسید.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: امروز عشایر عربی که در خوزستان وجود دارند اجداد آنها از شیعیان مخلص و نخستین اصحاب امیرالمؤمنین امام علی(ع) هستند؛ نمونه ای که در ایران نظیر ندارد.

 

آیت الله حیدری با اشاره به این که تشیع در خوزستان از اصالت ویژه ای برخوردار است گفت: اگر جوان های شیعی خوزستان اجازه داشتند، وهابیت را تکه پاره می کردند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعراب خوزستان نسبت به نظام و ولایت فقیه وفادارند و اگر به آنها رسیدگی شود هرگز تحت تأثیر فضاهای مختلف و انحرافی قرار نخواهند گرفت.

 

گفتنی است در پایان این دیدار از عوامل مختلف نمایش ستاره صبح در اهواز با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد./9462/پ202/ب4

ارسال نظرات