۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۱۰۷۲۳

همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان ‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز اعزام روحانیان به سراسر روستاهای استان برگزار شد.
گردهمايي روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی حسن آبادی، معاون دبیر شورای زکات کشور امروز در همایش بزرگ مبلغان و عاملان زکات آذربایجان‌شرقی که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ستاد زکات کشور در سال 1375 به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل و در سال 83 دبیرخانه این ستاد شکل گرفت.

 


وی با بیان این‌که پیش بینی می شود امسال پنج هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته شش هزار و 170 پروژه از محل زکات جمع آوری شده در کشور تکمیل و به بهره برداری رسید که امیدواریم این میزان در سال‌جاری افزایشی قابل توجه داشته باشد.

 


حسن آبادی با بیان این‌که بر اساس قانون زکات، دولت مجاز است برابر زکات جمع آوری شده، تشویقی پرداخت کند، تصریح کرد: سال گذشته 300 میلیارد ریال از این محل محقق شده و در بین استان ها توزیع شد، البته با این توضیح که زکات جمع آوری شده صرف امور نیازمندان و طرح های عام المنفعه، ساخت مسجد، غسالخانه و خانه عالم در روستاها می شود.

 


معاون دبیر شورای زکات کشور در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت استان آذربایجان شرقی در امر زکات پرداخت و گفت: این استان با جمع آوری 132 میلیارد ریال زکات رتبه هشتم کشور را دارد که پیش بینی می شود امسال آذرابیجان شرقی با دو برابر افزایش رتبه اول کشور را کسب کند.

 


همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به اهمیت کار تبلیغی روحانیت در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در روستاهای کشور اظهار داشت: 135 پروژه از محل جمع آوری زکات در استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون 400 مبلغ حوزوی در سراسر استان با کمیته امداد امام خمینی(ره) همکاری دارند، تصریح کرد: یک هزار و 600 عامل زکات نیز در زمینه احیا و ترویج فریضه زکات که اصلی ترین اولویت کمیته امداد است، فعالیت دارند، هر چه میزان پرداخت زکات افزایش یابد، آبادانی روستاها نیز چشمگیرتر خواهد بود.

 


دشتی در ادامه با اشاره به این‌که حدود 70 هزار خانوار در استان تحت پوشش این نهاد هستند، گفت: در سال گذشته یک هزار و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک های خیران به صورت مستمری و ارایه خدمات هزینه شده ضمن این‌که 7 هزار و 800 خانوار تحت پوشش در راستای خودکفایی و ایجاد اشتغال 540میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت کردند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات