۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۱۰۸۳۹
در گردهمایی مبلغان مطرح شد؛

ابراز نگرانی آیت الله طبرسی از خطرات فرهنگی ناشی از عدم ساماندهی سواحل

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی به موضوع دریا و خطرات فرهنگی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی اصلی برای این نعمت الهی استفاده های نا مناسب از آن می شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان دینی که در مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان برگزار شد به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: روحانیت به عنوان پیشگامان اصلی این بخش باید از همه ظرفیت های خود در جهت تحقق مطالبات رهبری در سال جدید بهره گیرند.

 

وی در ادامه سخنان خود به تلاش رژیم سابق برای ایجاد ابتذال در مناطق شمالی کشور اشاره کرد و افزود: دینداری و سابقه علوی مردم این دیار مانع از تحقق توطئه های فرهنگی رژیم طاغوت شد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رسالت امروز روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: این انقلاب مدیون و مرهون زحمات علما و مراجع تقلید است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که حفظ و حراست از حریم ولایت فقیه مهم ترین رسالت امروز روحانیت است، تصریح کرد: شرایط امروز به گونه ای است که همه دنیا برای ضربه زدن به جایگاه ولایت فعال شده اند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که حضور فقها و بزرگان دینی نعمت بزرگی برای جامعه اسلامی است، افزود: اگر مرجعیت دینی نبود شرایط امروز در عراق به گونه ای دیگر رقم می خورد.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمنان تلاش های گسترده ای را علیه شیعه آغاز کرده اند، گفت: گسترش روز افزون تشیع در عرصه جهانی موجب هراس و عصبانیت دشمنان شده و به همین دلیل تلاش می کنند تا مانع از جهانی شدن آن شوند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عالمان با عمل اثرگذاری بسیار بالایی در جامعه دارند، افزود: موجودیت شیعه به دلیل عادل عامل بودن آن است.

 

وی با اشاره به این که به برکت علما و فقهای دینی همه نقشه های دشمنان در 35 سال گذشته با شکست مواجه شده است، ادامه داد: امروز نیز رسالت اصلی ما این است که شریعت شناس و شریعت مدار باشیم.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریا و خطرات فرهنگی ناشی از آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم وجود متولی اصلی برای این نعمت الهی استفاده های نا مناسب از آن می شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و حضور مسافران در مناطق ساحلی استان، گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته برای ساماندهی سواحل، اما هنوز به حد مطلوب نرسیدیم.

 

وی با بیان این که نحوه بهره برداری از دریا صحیح نیست، ادامه داد: دریا باید ملی شود و بهره برداری از آن مشروع و معقول باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان به دنبال تهی سازی نسل جوان از درون هستند، گفت: مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان باید ارتباط خود با نسل جوان را بیشتر کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات