۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۱۰۹۰۱
آیت‌الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

«مرگ بر آمریکا» هیمنه آمریکا را درهم شکسته است/ ایستادگی در برابر جریان فتنه دلیل جنجال علیه آیت الله آملی لاریجانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه استقامت و ایستادگی ملت ایران در مسیر حق دشمنی استکبار را بیشتر کرده است، خطاب به برخی که منطق شان ما نمی‌توانیم است و می‌گویند با مرگ بر آمریکا چیزی از پیش نمی‌رود، گفت: مرگ بر آمریکای ملت ایران هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته است.
آيت الله سيد احمد خاتمي نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز ترور نافرجام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی، گفت: منافقان کوردل روز ششم تیر مقام معظم رهبری را در مسجد ابوذر هدف قرار دادند اما خدا این ذخیره انقلاب اسلامی را برای ما حفظ کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه روز بعد در محل حزب جمهوری اسلامی بمب منفجر کردند و شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 71 نفر از همراهان ایشان را از این مردم گرفتند و به عزا نشاندند، افزود: امام راحل آیت‌الله بهشتی را به عنوان فردی متعهد، مجتهد و صالح که مراتب فضل ایشان به خوبی معلوم بود، ستودند.

 

پایبندی به دین مشکل استکبار با ملت ایران

امام جمعه موقت تهران با طرح این سؤال که جرم مقام معظم رهبری و شهید بهشتی چه بود، گفت: قرآن پاسخ می‌دهد که جرم آنها ایمانشان بود، همان جرمی که امروز استکبار جهانی با تمام قوا ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهد و می‌گوید چرا پایبند به دین و مکتب هستید.

 

وی تصریح کرد: دنیا می‌داند و خود مستکبران هم می‌دانند ایران بمب اتم ندارد و نخواهد داشت که با فقه ما نمی‌سازد، گرفتاری اینها ایران اسلامی است و نمی‌توانند در این منطقه حساس و استراتژیک یک نظام دینی اینچنینی که علمدار اسلام ناب محمدی (ص) است برقرار باشد.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی ملت ایران در مسیر حق دشمنی استکبار را بیشتر کرده است، خطاب به برخی که منطقشان ما نمی‌توانیم است، گفت: سال 42 عده‌ای می‌گفتند که با شعار مرگ بر شاه، شاه ساقط نمی‌شود و دیدیم شاه ساقط شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز هم برخی می‌گویند 1+5 کشک است تنها آمریکا و باید با آمریکا مذاکره کنیم؛ می‌گویند با مرگ بر آمریکا چیزی از پیش نمی‌رود اما حرف ما این است این مرگ بر آمریکای ملت ایران هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته است،

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه آمریکا بیش از سی ماه است که برای تکفیری‌ها سلاح می‌فرستد و به تازگی از کنگره خواسته 500 میلیون دلار اسلحه برای مخالفان سوریه بفرستند، حضور 77 درصدی مردم سوریه پای صندوق‌های رأی و انتخاب بشار اسد به عنوان رییس جمهور منتخب را به معنای مرگ بر آمریکا دانست.

 

آیت‌الله خاتمی گفت: آمریکا در عراق نمی‌خواست این ترکیب رأی بیاورد و دوست داشت هواداران و وفادارانش رأی بیاورند اما مردم عراق به وابستگان به آمریکا رأی ندادند و این یعنی تحقق شعار مرگ بر آمریکا، بنابراین ما می‌توانیم هماوردی کنیم و به فضل خدا آنچنان که تاکنون هیمنه آمریکا را شکستیم همچنان بشکنیم.

 

علت جنجال‌های اخیر علیه قوه قضائیه

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: قوه قضائیه پشوانه اجرایی نظام است و اقتدار قوه قضائیه اقتدار نظام اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه اقتدار قوه قضائیه از دو راه اقتدار درون‌زا و بیرونی به دست می‌آید، گفت: نظارت بر عملکردها، لزوم عدم تأخیر در اجرای احکام، پیشگیری از جرم و افزایش همکاری سه قوه اقتدار درون‌زا محسوب می‌شود و اقتدار بیرونی تمکین از قانون است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین جنجال‌های روزهای اخیر علیه قوه قضائیه را به سبب موضع‌گیری شایسته تحسین رییس قوه قضائیه علیه فتنه و فتنه‌گران و مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی دانست و از خدمات شایسته مسؤولان این قوه تقدیر کرد.

 

همسایگان ایران جدول آمریکا را پر نکنند

وی با اشاره به حوادث تأسف‌بار منطقه، از داعش، النصره و دیگر گزینه‌های تکفیری به عنوان عروسک معره‌که گردان نام برد که دیگران آنها را کوک می‌کنند و گفت: ستادی در اردن تشکیل شده است که این آدم‌کشی‌ها را مدیریت می‌کند و اعضای ستاد آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس، ارتجاع منطقه هستند که هدف آنان تجزیه عراق است.

 

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: از همسایگان می‌خواهیم جدول آمریکا را پر نکنند، تفکر و تعقل کنند از اول انقلاب همسایه‌ای بهتر از ایران نداشته باشند که به نظر می‌رسد در جدول دشمن بودن و خانه‌های آنرا پر کردن، دونی است که به چشم خودشان خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه حوادث عراق دعوای شیعه و سنی نیست، چراکه داعش بعثی‌های جنایتکار و فرمانده‌های آنان وفادارن به صدام و لائیک هستند، افزود: علمای اهل سنت و شیعه آنها را محکوم کرده‌اند، و این خود نشان از اتحاد شیعه و سنی دارد.

 

خطیب نماز جمعه تهران با ابراز تأسف از اینکه پس از دو هفته از وحشی‌گریهای داعش شورای امنیت مطلقا واکنش نشان نداده است، گفت: معنای این بی‌تفاوتی آن است که یا مرعوب آمریکا هستند یا دستشان در دست هم است و دروغ می‌گویند با تروریست مبارزه می‌کنند.

 

حکم جهاد آیت‌الله سیستانی یادآور قیام 1920

وی تصریح کرد: داعش جریان کاملا آمریکایی و صهیونیستی است، آبروی اسلام را می‌برند و آن را دین خشن و آدمکش معرفی می‌کنند و آمده‌اند خیال رژیم صهیونیستی را آسوده کرده‌اند و در پی رژیمی مانند رژیم صدام آمکش هستند.

 

آیت‌الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود از اعلام حکم جهاد کفایی مرجعیت عراق آیت‌الله سیستانی علیه داعش حمایت کرد و آن را یادآور قیام 1920 علما علیه انگلیسی‌ها دانست.

 

وی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان و دعوت عام خدا هستیم، پخش جمع‌خوانی‌های قرآن به صورت سراسری و استانی را از ابتکارات صدا و سیما در سال گذشته عنوان کرد و با بیان اینکه به هنگام پخش جمع‌خوانی‌های قرآنی برکات آسمانی بر کشور می‌بارید، خواستار تقویت آن شد./920/پ201/ج

ارسال نظرات