۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۱۱۴۰
معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

مبلغان در ماه رمضان به تبیین جایگاه ائمه اطهار بپردازند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، گفت: مبلغان و روحانیان باید جایگاه ائمه معصوم(ع) را برای مردم تبیین کنند و این امر تنها با برگزاری کلاس‌های اعتقادی در جامعه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین به هر میزان که آموزه‌های دینی و شیعی میان مردم رخنه کند برکت در جامعه جاری خواهد شد.
حجت الاسلام مرداني، معاون تبليغ حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري
حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان این که در راستای اهمیت تبلیغ در اسلام  و با توجه به این که در حال حاضر هجمه‌های تبلیغی دشمنان اسلام در سطح منطقه و کشور بیشتر شده است، گفت: 80 مبلغ در قالب طرح هجرت، به مناطق مختلف شهری و روستایی این استان اعزام شوند.
 
 
وی با تأکید بر این که حضور مبلغان در مناطق مختلف شهری و روستایی سبب تبیین، ترویج و نشر فرهنگ ناب اهل بیت(ع) می‌شود، بیان کرد: این مبلغان از دفتر طرح هجرت قم و نیز مبلغان بومی استان هستند.
 
 
حجت الاسلام مردانی با بیان این که فعالیت تبلیغی مبلغان تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، افزود: حضور روحانیان بومی و غیربومی در روستاها و نقاط مختلف استان سبب تقویت بصیرت دینی در جامعه می‌شود.
 
 
این مقام مسؤول، اقامه نماز جماعت، وعظ و خطابه، تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی‌فقیه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان و وجود روایات متعدد برای حضور در مساجد، زمان مناسبی برای تبلیغ معارف دین است چرا که عنصر زمان که در یک ماه خاص متجلی شده است، این عرصه را به مبلغان می‌دهد که بتوانند به تبلیغ معارف دین بپردازند.
 
 
این مدرس حوزه و دانشگاه اظهار داشت: روحانیان اعزامی همچنین درباره عفاف و حجاب، ترویج سبک زندگی اسلامی و سبک غربی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، احیای زکات، برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت علی(ع)، مراسم احیای لیالی قدر، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت‌بخشی و آگاهی به جامعه، تأکید بر لزوم افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی، کمک به اعتاب مقدسه، تفسیر روخوانی و تجوید قرآن و تحکیم خانواده فعالیت خواهند داشت.
 
 
معاون تبلیغ حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که بی‌توجهی به هجمه‌های فرهنگی دشمن اثرات جبران‌ناپذیری بر فرهنگ و هویت اسلامی مردم دارد، گفت: مدیران فرهنگی در سطح کشور باید به‌صورت یکپارچه و هماهنگ و به دور از موازی‌کاری برای مقابله با دشمنان یک برنامه‌ریزی منسجم و همه‌جانبه فرهنگی انجام دهند.
 
 
حجت الاسلام مردانی با بیان ارزش‌های ماه رمضان، به سخنان پیامبر اکرم(ص) در این زمینه اشاره کرد و افزود: در این ماه نفس‌های شما تسبیح است و در این ماه به زیردستان رحم کرده، اخلاق را نیکو کنید، خشم را فرو برید، صله رحم کنید، پیرمردان را احترام و از دروغ و کار حرام اجتناب کنید، قرآن زیاد بخوانید، به فقرا و نیازمندان رسیدگی کنید، استغفار فراوان کنید و آزار خود را از دیگران باز دارید که اگر چنین شد پس از ماه رمضان مانند کسی خواهید بود که تازه از مادر متولد شده است.
 
 
وی تأکید کرد: با توجه به شرایط روز و رویدادهای منطقه، مبلغان باید از طرح هرگونه مباحث تفرقه‌انگیز به‌ویژه در مسائل مربوط به اختلافات شیعه و سنی خودداری کنند که این مباحث می‌تواند موجب بروز برخی مشکلات و زمینه‌ساز جسارت گروه‌های ضاله به اعتقادات مردم و ائمه اطهار(ع) شود.
 
 
این مقام مسؤول در پایان متذکر شد: مبلغان و روحانیان باید جایگاه ائمه معصوم(ع) را برای مردم تبیین کنند و این امر تنها با برگزاری کلاس‌های اعتقادی در جامعه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین به هر میزان که آموزه‌های دینی و شیعی میان مردم رخنه کند برکت در جامعه جاری خواهد شد./9457/ت302/ب4
ارسال نظرات