۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۱۱۲۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد؛

تشکیل 120 پایگاه هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت در قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در قالب تشکیل 120 پایگاه هسته فرهنگی جوان و بوستان معرفت اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس اسکندري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، فکر و اندیشه را بزرگ‌ترین قرارگاه فرماندهی و ابزار و امکانات مقابله با جنگ فرهنگی دانست و اظهار کرد: طرح‌های اوقات فراغت اگر منجر به رونق اندیشه و فکر کودکان، نوجوانان و جوانان شود به اهداف اصلی خود دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به متفاوت بودن نوع نگرش و سلائق فکری و رفتاری نوجوانان و جوانان، خواستار تفکیک کلاس‌های طرح اوقات فراغت و تربیت مربیان متخصص ویژه هر گروه رفتاری شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خطاب به دست اندرکاران طرح اوقات فراغت گفت: در این طرح باید از خود شرکت‌کنندگان ایده بگیرید.

حجت‌الاسلام اسکندری تمرکز به روش‌ها و شیوه‌های سنتی اجرای طرح اوقات فراغت را مغایر با نیازهای روز نوجوانان و جوانان دانست و گفت: اجرای روش‌های سنتی، خدمت به جامعه و نسل جوان نیست، بنابراین ما باید متناسب با تغییراتی که به وجود می‌آید شیوه‌ها و تاکتیک‌ها را تغییر دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، اثربخشی، نو و جذاب‌بودن، سازگاری با قوانین کشور، سادگی و روان بودن، پرهیز از شعارزدگی، قابلیت اجرا و تناسب با امکانات و شرایط بومی را از معیارهای پذیرش ایده ذکر کرد و افزود: ایده‌هایی که ارائه می‌شود باید مشکلی از مشکلات جوانان را حل کند.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت باید بر سبک زندگی جوانان متمرکز شود، به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد که سعی دارد نحوه پوشش، گفتار و رفتار جوانان را مورد تاثیر قرار دهد.

حجت‌الاسلام اسکندری در پایان گفت: طرح اوقات فراغت باید مستمر باشد و با بهره‌مندی از ایده و فکر نوجوانان و جوانان و مشارکت خودشان اجرا شود./997/د101/س

ارسال نظرات