۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۱۱۴۱۴
در ماه مبارک رمضان؛

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس میزبان میهمانان ضیافت الهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان در ماه مبارک رمضان، از میزبانی بیش از یک‌هزار و 80 نفر از میهمانان ضیافت الهی خبر داد.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی کانون‌های مساجد این استان در ماه مبارک رمضان از میزبانی بیش از یک‌هزار و 80 نفر از میهمانان ضیافت الهی خبر داد و گفت: به‌ مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به همت اصحاب و اعضای کانون‌ها، مساجد غبارروبی و عطرافشانی شد و فضاسازی مناسب به‌صورت برنوشته و پارچه‌نوشته در قالب پیام‌های قرآنی، حدیث ائمه اطهار (ع) صورت گرفت.

حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی از اجرای طرح «30 روز 30 حدیث» و برگزاری مسابقه در پایان طرح خبر داد و افزود: با توجه به اینکه حضور پرشور مردم در ماه مبارک رمضان در مساجد، یک فرصت برای بیان گفتار اهل‌بیت (ع) است که از طریق اجرای این طرح می‌توان سؤالاتی را مطرح و از برترین‌ها تقدیر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی، از اجرای طرح قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی دینی خبر داد و خاطرنشان کرد: ختم قرآن مجید به‌صورت حلقه‌های قرآنی در مساجد، دوره‌های آموزشی روان‌خوانی و روخوانی و دوره‌های تدبر در قرآن بخشی دیگر از برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان کانون‌های مساجد فارس است.

حجت‌الاسلام نیازی برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مساجد همراه با سفره‌های افطاری و اکرام ایتام، بیان احکام توسط امام جماعت مساجد با موضوعات روزه، مسافر، غسل، مسجد، وضو و تفسیر فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر با توجه به مضامین بلند این ادعیه و سخنرانی سبک زندگی طبق آیات قرآنی بعد از نماز ظهر و عصر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

به گفته سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس، کانون‌های مساجد این استان در ماه مبارک رمضان مشاوره دینی توسط امام جماعت مساجد، برگزاری نمایشگاه دستاورد قرآنی نمازگزاران و فرزندان آنها نظیر خوشنویسی، نقاشی، دل‌نوشته‌هایی با موضوعات دینی و قرآنی و اهل‌بیت (ع) را نیز در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌اند که با انتخاب بهترین‌ها و تقدیر از آنها همراه است.

وی همچنین یادآور شد: دوره‌های آموزشی با موضوع اصول عقاید، توحید، نبوت، عدل، امامت، مهدویت و مسائل مربوط به بحث خاندان عترت (ع) با توجه به ضرورت‌های موجود در راستای پاسخگویی به شبهات نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود./919/د102/ب

ارسال نظرات