۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۱۱۴۳۶
استاد حوزه علمیه آمل:

ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج معارف قرآنی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است که باید توجه خاصی نسبت به این کتاب نورانی در برنامه های زندگی خود داشته باشیم، گفت: باید از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان در راستای ترویج بیشتر این کتاب آسمانی استفاده کنیم.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام هادی یوسفی زاده، استاد حوزه علمیه آمل امروز در کلاس درس هایی از قرآن و تفسیر دعای روزهای ماه مبارک رمضان که در نمازخانه شهرداری آمل برگزار شد با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است که باید توجه خاصی نسبت به این کتاب نورانی در برنامه های زندگی خود داشته باشیم، گفت: باید از فرصت طلایی ماه مبارک رمضان در راستای ترویج بیشتر این کتاب آسمانی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که قرآن بهترین هدایت کننده جامعه بشری است که باید از آن در برنامه های زندگی خود به نحو شایسته ای استفاده کنیم، تصریح کرد: عمل کردن به معارف و تعالیم والای این کتاب نورانی باید در دستور کار همه مسلمانان باشد تا آنان را به سوی سعادت هدایت کند.

 

حجت الاسلام یوسفی زاده، ادامه داد: قرآن کریم راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند و زمینه ساز والایی در راستای سعادت و رستگاری انسان باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.

 

وی با تاکید بر این که مهم ترین هدف روزه تقوای الهی است، بیان داشت: روزه شهوت و غضب انسان را کاهش داده و باعث تقـوای الهـی به معنی حفـظ کردن می شود.

 

حجت الاسلام یوسفی زاده با بیان این که تمام اعضا و جوارح انسان باید روزه دار باشد تا این روزه گرفتن های ما مورد رضایت حضرت حق تعالی باشد، خاطرنشان کرد: حفـظ کردن گوش و چشم و زبان و سایر جـوارح بدن از آن چـه خداوند نمی پسندد باید وجود داشته و نسبت به این امور توجه ارزنده ای داشته باشیم.

 

وی با اشاره به برکات ماه رمضان و تعبیر به ضیافت الله از این ماه در مناجات شعبانیه ، تصریح کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه بقره نسبت به قرآن کریم تعبیر به «هدی للنّاس» کرده است تا ماه مبارک رمضان را ماه راهنمایی و هدایت همه مردم معرفی کند.

 

حجت الاسلام یوسفی زاده با بیان این که یکی از فواید روزه همدردی با فقرا است، بیان داشت: انسان در لحظه های روزه داری است که به یاد فقرا می افتد و به این امر می رسد که باید یاریگر نیازمندان باشد.

 

وی، بیان داشت: روزه داری سبب تقویت اراده انسان می شود و سبب خواهد شد تا انسان قدر نعمات ارزنده خود را به نحو شایسته ای بداند.

 

استاد حوزه علمیه آمل، افزود: هرچند این ماه مبارک مانند سفره پر برکتی برای عموم مخلوقات گسترانیده شده است اما تعبیر به هدی للمتقین در ابتدای سوره مبارکه بقره اشاره دارد که تنها متقین هستند که قدر این نعمت بزرگ الهی را می دانند و می توانند درک بیشتری از آن داشته باشند.

 

گفتنی است؛ کلاس درس هایی از قرآن و تفسیر دعای روزهای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز با سخنرانی حجت الاسلام هادی یوسفی زاده، استاد حوزه علمیه آمل در نمازخانه شهرداری آمل برگزار خواهد می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات