۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۱۱۶۵۰
حجت الاسلام رفیعی:

حرمت مؤمن در طول حرمت خانه خدا و پیامبر اکرم قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که «حریم های الهی در روی زمین پنج چیز است؛ حریم رسول خدا، حریم اهل بیت، حریم کتاب خدا، حریم خانه خدا و حریم مومن»، تاکید کرد: حرمت و احترام مومن در طول حرمت های یاد شده است و این از اهمیت این مطلب حکایت دارد.
حجت الاسلام دکتر ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه امروز همزمان با چهارمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد  آیت الله گلپایگانی قم  به تشریح سومین و چهارمین فرازاز دعای امام عصر (عج) «و صدق النیة و عرفان الحرمة» پرداخت و گفت: صدق به سه گونه است، صدق در گفتار، صدق در رفتار و صدق در نیت.

 

وی با بیان این که قرآن و روایات تاکید زیادی بر صدق در نیت دارند، افزود: در سایر مکاتب، انسان  به هر نیتی عمل خود را انجام دهد اشکالی بر آن عمل نیست؛ اما در دین مبین اسلام عملی که به نیت غیر خدایی باشد محکوم به سقوط و فنا است.

 

این محقق قرآنی با اشاره به آیات 89 و 90 سوره شعرا «یوم لا ینفع مال و لا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم» اظهار داشت: میزان عمل افراد در نزد الهی، نیت صادقه است.

 

وی با استناد به روایت «ان العطیة علی قدر النبة» خاطر نشان کرد: امام راحل برای چه انقلابش جهانی شد؟ چون خدایی و از صدق نیت ایشان سرچشمه گرفته بود.

 

حجت الاسلام رفیعی دلیل شرط قبول عمل به  اخلاص و صدق در نیت را این گونه بیان می کند که خداوند می خواهد اعمال انسان ها جاودانه و همیشگی باشد.

 

وی در ادامه فرازهای دعای امام زمان(عج) به فراز «عرفان الحرمة» اشاره کرد و گفت: معرفت به حرمت دارای دو معنا است یکی این که ما حلال و حرام خدا را بشناسیم و دوم این که حریم‌ها را نگه داریم و به احکام الهی معرفت داشته باشیم.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این که «حریم های الهی در روی زمین پنج چیز است؛ حریم رسول خدا، حریم اهل بیت، حریم کتاب خدا، حریم خانه خدا و حریم مومن»، تاکید کرد: حرمت و احترام مومن در طول حرمت های یاد شده است و این از اهمیت این مطلب حکایت دارد.

 

وی در پایان افزود: اگر کسانی یکی از این حریم‌ها و خط قرمزها را رعایت نکنند مانند سلمان رشدی که به حکم رهبر کبیر انقلاب مهدور الدم شد، تبدیل می شوند یا مانند کسانی که به پیامبر توهین کردند و کاریکاتور درست کردند، اسلام هیچ گونه تعدی را نسبت به این حریم ها نمی پذیرد و در مقابل اینها می ایستد./921/پ202/س

ارسال نظرات