۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۱۱۹۱۷
دبیر قرارگاه فرهنگی استان فارس خبر داد؛

قرارگاه فرهنگی و قرآنی استان فارس راه‌اندازی می‌شود / استان فارس قطب قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ‌ دبیر قرارگاه فرهنگی استان فارس گفت: قرارگاه فرهنگی و قرآنی استان فارس به زودی در استان راه‌اندازی خواهد شد و به زودی استان فارس تبدیل به قطب قرآنی کشور می‌شود.
قران

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، معاون روحانیت و حوزه‌های علمیه نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، در نشست خبری که صبح امروز با حضور خبرنگاران در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، گفت: پیگیری راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در استان فارس یکی از مهم ترین اقدامات این نهاد در استان است.

راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی

وی در ادامه افزود: قرارگاه یکی از اصطلاحاتی است که رهبر معظم انقلاب وارد ادبیات فرهنگی کشور کردند، قرارگاه جایی است که مدیریت فرهنگی کشور را بر عهده دارد، بیش از اهمیت قرارگاه روحیه و فرهنگ قرارگاهی دارای اهمیت است.

عضو جامعه روحانیت شیراز اظهار داشت: اگر بخواهیم در مسأله آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشورمان را بیمه کنیم، راهی جز فرهنگ قرارگاهی نداریم، یعنی با نقشه حرکت کردن و اطاعت از یک فرماندهی در کلان، اگر بخواهیم کارمان سریع پیش برود و با تحرکات دشمن مقابله کنیم باید قرارگاه داشته باشیم.

وی ادامه داد: کارهای موازی سبب می‌شود که بسیاری از امکانات هدر رود، روحیه قرارگاهی سبب هم‌افزایی امکانات و نیروها شده و از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند، از این‌رو باید روحیه قرارگاهی را دغدغه مسؤولان کنیم.

دبیر جامعه اساتید حوزه علمیه استان فارس یادآور شد: جلسات متعددی با مسؤولان، سازمان های مردم نهاد و کانون‌های فرهنگی شده است و امروز هم از رسانه‌ها می‌خواهیم در قرارگاه فرهنگی نقش کلیدی خود را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف بیان داشت: حداکثر تا پایان ماه مبارک رمضان شاکله قرارگاه که متشکل از مردم و مسؤولان هستند به فرماندهی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس راه‌اندازی می‌شود و در این زمینه استان فارس پیش‌تاز است.

راه‌اندازی شورای هم‌اندیشی و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه

دبیر شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه ابراز داشت: شورای هم‌اندیشی و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه با هدف وحدت میان حوزه و دانشگاه راه‌اندازی شده است که تا کنون دو جلسه برگزار شده و اساس‌نامه آن نیز به تصویب رسیده و شاکله کار شکل گرفته است.

 

وی ادامه داد: نماینده مقام معظم رهبری به عنوان رییس این شورا و استاندار فارس به عنوان جانشین این شورا فعالیت می‌کنند و در جهت رشد و ارتقای فرهنگ جامعه گام بر می‌دارند.

 

راه‌اندازی قرارگاه قرآنی

 دبیر قرارگاه فرهنگی استان بیان داشت: قرارگاه قرآنی استان یکی از شاخه‌های اصلی قرارگاه فرهنگی استان است که به صورت ویژه از ظرفیت تمام مراکز و تشکل‌های قرآنی استفاده می‌کند و هدف آن تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور است، مسأله قطب قرآنی شدن فارس که مصوبه شورای فرهنگ عمومی است از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان فارس است و به صورت جدی از سوی آیت‌الله ایمانی دنبال می‌شود.

 

بنیاد زائر سرای حضرت رضا

وی ادامه داد: بنیاد زائر سرای حضرت رضا(ع) با هدف زیارت اقشار کم‌برخوردار و استفاده از فرصت زیارت و سفر برای اجرای برنامه های فرهنگی راه‌اندازی شده است.

عضو جامعه روحانیت شیراز ابراز داشت: با هماهنگی های به عمل آمده مقرر شده است قطعه زمینی در مشهد مقدس در اختیار این بنیاد قرار گیرد تا با کمک افراد خیر و دستگاه های دست‌اندر کار مکان مناسب برای اسکان زائران ساخته شود.

تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه استان فارس

استاد سطوح عالی و خارج حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: بیش از 7 حوزه علمیه در استان فارس زیر نظر مستقیم نماینده ولی فقیه در استان فارس در حال فعالیت است که 800 طلبه در آن اشتغال به تحصیل دارند.

وی یادآور شد: در جاهای مختلف بحث ساخت‌و ساز حوزه‌های علمیه را با استفاده از هیأت امنای بسیار قوی دنبال می‌کنیم، همچنین بحث مسکن و مباحث رفاهی طلاب یکی از دیگر مباحثی است که از سوی نهاد دنبال می شود.

حجت‌الاسلام رصاف در پایان سخنان خود به حمایت همه‌جانبه از مدارس امین و هم‌چنین فارغ‌التحصیلی 60 مبلغ در سال آینده و افزوده شدن آنان به جامعه تبلیغی کشور اشاره کرد./919/پ202/ب

ارسال نظرات