۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۹۸۳
معاون وزیر خارجه سوریه:

آتش تروریسم دامن غرب را می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه با انتقاد از سیاست دورویی و نفاق آمریکا، فرانسه و انگلیس، تأکید کرد که آتش تروریسمی که این کشورها در کل منطقه بخصوص سوریه و عراق روشن کرده‌اند، دیر یا زود دامنشان را می‌گیرد.
فيصل مقداد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد معاون ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، در مقاله‌ای که آن را روزنامه البناء لبنان منتشر کرد، به دولت‌های غربی هشدار داد و اعلام کرد که آتش تروریسمی که از آن در خاورمیانه حمایت می‌کنند، دامان آنان را خواهد گرفت.


مقداد در این مقاله تصریح کرد که این دولت‌های غربی داغ شعله‌های این آتش را دیر یا زود خواهند چشید و دیگر نفاق آمریکا، فرانسه و انگلیس نمی‌تواند هیچ کسی را متقاعد کند که آن‎ها دارند با تروریسم مبارزه می‌کنند حال آنکه گروهک‌هایی مانند داعش، جبهة النصره، و الجبهة الاسلامیة و خیلی گروهک‌های دیگر فعالند.


مقداد در ادامه مقاله خود به سخنان بشار اسد رییس جمهور سوریه اشاره کرد که قبلا اعلام و تاکید کرده بود که آنچه در سوریه در جریان است جنگ با تروریسم است، و افزود: بشار اسد گفته بود که اگر این جنگ متوقف نشود، (حمایت از گروهک‌های تروریستی علیه سوریه)، دامنه‌های آن به دیگر نقاط منطقه کشیده می‌شود و حتی به خارج از منطقه نیز خواهد رفت و حتی کل دنیا را فرا خواهد گرفت.


مقداد افزود: الان که صحت گفته‌های رییس جمهور بشار اسد روشن شده است، این اربابان تروریسم در آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و عربستان هستند که به مردم خود و افکار عمومی دروغ می‌بافند که همدستی‌شان با تروریست‌ها در منطقه و در عراق و سوریه را انکار کنند.


معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دیگر همه در منطقه و خارج ازآن می‌دانند که آنچه در سوریه و عراق و لبنان بخصوص در عراق در جریان است، جنگی مذهبی و داخلی نیست، بلکه جنگ میان تروریسم و مخالفان تروریسم است، نوشت: جنگ کنونی جنگ تروریست‌هایی است که دستورات آمریکا و غرب را اجرا می‌کنند، با انسانیت.


مقداد نوشت: با اینکه سال‎ها از آغاز اشغال عراق به دست آمریکا گذشته است، اما آمریکا از اهداف اشغالش هنوز دست بر نداشته چرا که هنوز طرح معاون رییس جمهور امریکا جو بایدن برای تقسیم عراق در دست اجراست و اسراییل و عوامل او در خلیج فارس و در غرب می‌دانند که این کار جز با فتنه مذهبی از طریق آنچه الان داعش انجام می‌دهد شدنی نیست.


مقداد با بیان اینکه دولت‌های غربی پس از سه سال مقاومت و پایداری سوریه راهی نیافته‌اند جز استفاده مجدد از ابزارهای خود در تخریب بافت اجتماعی کشورهای منطقه، اکنون توطئه‌کنندگان به رهبری آمریکا دریافته‌اند که انقلاب‌های [تکفیری] منطقه به بن‌بست رسیده است و برای همین در اندیشه بازرسم طرح‌هایشان از دروازه عراق که بر سوریه موثر است افتاده‌اند.


مقداد در پایان با بیان اینکه امریکا و متحدانش از ایفای نقش خود در مبارزه با تروریسم طفره می‌روند، تاکید کرد که همان کشورهایی که علیه سوریه توطئه کردند امروز مشغول توطئه علیه عراق هستند و رهبری آنان را آمریکا بر عهده دارد برای همین همبستگی با عراق در مرحله کنونی امری مهم و حیاتی شده است تا این کشور بتواند با تروریسم و خطر تقسیم مقابله کند./994/ب102/د

ارسال نظرات