۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۱۲۱۹۵

تهیه انیمیشن موهن به پیامبر در اروپا

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از اسلام‌ستیزان اروپایی به همراهی یک فرد پاکستانی‌الاصل فیلمی انیمیشن به نام «عایشه و محمد [ص]» تهیه کرده‌اند که در آن به ساحت پیامبر اسلام(ص) اهانت‌ شده است.
فيلم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران فراست که اصلیت پاکستانی دارد کارگردان انیمیشن موهن علیه پیامبر اکرم(ص) با عنوان «عایشه و محمد» است و افرادی چون لارس هگارد دانمارکی که کاریکاتورهای موهن وی در سال 2006 میلادی خشم مسلمانان جهان را برانگیخت، و هانس ارلینگ جنسن، رییس هیات مدیره سازمان آزادی بیان اروپا از جمله تهیه‌کنندگان آن هستند. 


ا
ین انیمیشن که تهیه‌کنندگان آن ادعا می‌کنند زندگی پیامبر(ص) را آن چنان که در قرآن آمده به تصویر می‌کشد، به نحو زننده و بسیار اهانت‌آمیزی به موضوع ازدواج آن حضرت با عایشه می‌پردازد.


در بخشی از این انیمشین، سخنان بسیار مبتذلی به نقل از پیامبر(ص) بیان شده و ادعا می‌شود این سخنان در قرآن وجود دارد.


این فیلم موهن در روز شنبه در تعدادی از کشورهای اروپایی و آمریکا به نمایش درآمده است اما هنوز از واکنش مسلمانان این کشورها نسبت به آن گزارشی منتشر نشده است.


لارس هگارد در بخشی از تیزر تبلیغاتی این فیلم انیمیشن ضمن دفاع از ساخت فیلم به بهانه آزادی بیان می‌گوید: ما اینجا در اروپا به طور دائم در هراس از تروریسم اسلامی هستیم. اسلام به طور روزافزون آزادی بیان ما را از ما می‌دزدد و آزادی‌های ما را محدود می‌کند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات