۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۲۱۲۴۴۲
حجت الاسلام سقای بی ریا:

دولت با صراحت از اندیشه ها و افکاری که با اصول انقلاب سازگار نیست تبری بجوید

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که دولت باید با صراحت از اندیشه ها و افکاری که در گوشه و کنار از سوی برخی وابستگان فکری و اندیشه ای، که با اصول انقلاب سازگار نیست تبری بجوید، بر لزوم حمایت واقعی از دولت تاکید کرد و گفت: ما دل مان با مسؤولان مان است و باید برای کسانی که در میدان هستند خیرخواهی داشته باشیم.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا


حجت الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل خود از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان نظام تاکید کرد: چارچوبه انقلاب و نظام اسلامی مساله بسیار مهمی است و اگر کسانی بخواهند به هر عنوانی از جمله اعتدال و یا غیر اعتدال برنامه هایی را بیرون از این چارچوب و پارداریم انقلاب تعریف کنند، پذیرفتنی نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: برخی از افرادی که بعضا از نظر فکری منتسب به دولت هستند اظهاراتی را مطرح کرده اند که کاملا خارج از چارچوب اصول انقلاب تصور می شود.

 

 دولت مراقب برخی اندیشه ها و افکار انحرافی باشد

این استاد حوزه علمیه قم افزود: اینها در برخی از حرف ها و مقالات خود که در نشریات و رسانه های شان نیز مطرح و منتشر شده توصیه می کنند اگر بخواهیم به اسلام کامل عمل کنیم و به آرمان های انقلاب وفادار بمانیم از قافله پیشرفت، توسعه و جهانی شدن عقب می مانیم.

 

وی افزود: این قبیل افراد بیرون از مرزها اهداف پیشرفت و توسعه را دنبال می کنند و برای انقلاب نسخه می پیچند؛ یقینا این طرز تفکر اشتباه است و دولت هم باید مراقب باشد و در قبال این نوع افکار و افراد موضع بگیرد.

 

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که دولتمردان حرکت خود را با اصول و مبانی انقلاب تنظیم کنند اشاره است به این که چنین افکاری وجود دارد. ما از ریس جمهور محترم و دولت انتظار داریم به صراحت در برابر این گونه افراد که بعضا مسؤولیت دارند و از نظر فکری و جریانی منتسب و وابسته به هستند موضع بگیرد و این موضع گیری را به صورت شفاف و صریح اعلام کنند و عملا به شعار اعتدال ملتزم باشند.

 

اعتدال مفهومی لیز و کش دار است

رییس پیشین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب به دولت مبنی بر این که مراقب باشید به بهانه اعتدال نیروهای مؤمن و انقلابی کنار زده نشوند، یادآورشد: اعتدال مفهوم لیز و کش داری است و می تواند معناهای مختلفی از آن برداشت شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در برخی ماهنامه هایی که از سوی طیف اصلاح طلب و حامی دولت چاپ می شود مقالاتی وجود دارد که اعتدال را به گونه ای معنا می کنند که ابعاد مختلف دولت اعتدالی در برابر اصول و مبانی انقلاب اسلامی به ویژه اصل ولایت فقیه قرار می گیرد.

 

وی تصریح کرد: دولت باید از اینها و  از افکاری که با چارچوب انقلاب سازگار نیست، بیزاری بجوید.

 

برخی دلشان می خواهد دولت یازدهم خارج از چارچوب و اصول انقلاب حرکت کند

حجت الاسلام سقای بی ریا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نکاتی که مطرح می کنند، بیرون از فضای واقعی کشور نیست، چیزهایی را می بینند و بر اساس رصد دقیقی که دارند رهنمود و راهکار و راهبرد می دهند.

 

وی ابراز داشت: این که رهبر معظم انقلاب تاکید می کنند فعالیت ها در چارچوب انقلاب باشد به علت همین است که برخی دل شان می خواهد دولت یازدهم بیرون از چارچوب انقلاب و در نفی اصول حرکت کند.

 

این فعال سیاسی گفت: تذکر رهبر معظم انقلاب در این جهت بسیار بجا است و باید در عمل از سوی مسؤولان در عرصه های مختلف مورد اشاره و عمل قرار گیرد.

 

وی با اشاره به شعار اعتدال که در سخنرانی رهبر معظم انقلاب نیز بدان اشاره و تصریح شد، گفت: منظور رهبری از اعتدال همان گونه که خودشان نیز تاکید کردند اعتدالی است که با اصول انقلاب تفسیر و تعبیر شود نه اعتدالی که ما را از چارچوب انقلاب بیرون ببرد.


حجت الاسلام سقای بی ریا خاطرنشان کرد: در اشاره ای که رهبر معظم انقلاب داشتند تعبیر و تفسیر اعتدال نیز در آن وجود دارد، رهبری اعتدالی  را قبول دارند که اعتدال ناب محمدی و مطابق با موازین باشد.

 

وی با بیان این که نسخه های بدلی اعتدال در خارج از کشور و هژمون های خارجی وجود دارد، اظهار داشت: الان آمریکا برنامه ای پیگیری و دنبال می کند که در دنیا شبکه مسلمانان معتدل بوجود آورد این هم اعتدال است اما از نوع آمریکایی.

 

این فعال سیاسی یادآورشد: همان گونه که اسلام ناب محمدی داریم، اعتدال ناب محمدی و اعتدال آمریکایی داریم و باید مراقب باشیم؛ شاخص آن نیز کاملا روشن است.

 

 لزوم حمایت واقعی از دولت

وی در ادامه با تاکید بر این که همه ملت ایران از دولت شان باید حمایت کنند،‌ منتهی نوع حمایت تفاوت می کند، ابراز داشت: حضرت رسول الله(ع) در روایتی تاکید می کنند که «برادرت را یاری کن چه ظالم باشد و چه مظلوم» یارانی که گرد پیامبر(ص) بودند پرسیدند «اگر مظلوم باشد را متوجه می شویم اما اگر ظالم باشد چطور او را یاری کنیم؟ رسول خدا می فرماید برادر ظالم را از راه نهی از ظلم یاری کن»

 

حجت الاسلام سقای بی ریا اظهار داشت: ما دل مان با مسؤولان مان است و باید برای کسانی که در میدان هستند خیرخواهی داشته باشیم؛ اما اگر انحراف دیدیم خیر خود مسؤولان در آن است که آنها را برحذر داریم.

 

وی یادآورشد: اگر کسی کج و بیراهه می رود اگر به او تذکر دهیم و بخواهیم در مسیر مستقیم حرکت کند، معنای این کار یاری دادن است یا مانع شدن و مانع تراشی؟

 

عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر این که باید مجموعه فرمایشات رهبری را مورد تاکید قرار داد، گفت: این فرمایش حضرت آقا که درباره حمایت وتایید از دولت داشتند و مطلب بسیار بجا و درستی هم هست، ناسخ و نافی فرمایشات دیگر ایشان نیست و باید به مجموعه آن عمل کنیم.

 

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر به شاخص هایی که رهبر معظم انقلاب در نقد و حمایت از دولت مورد تاکید قرار دادند توجه کنیم به نتایج بسیار خوبی خواهیم رسید. /924/ت301/ج
 

ارسال نظرات