۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۱۲۶۳۱
کارشناس مسائل منطقه:

صهیونیست ها با نوعی فروپاشی درونی مواجه شده اند/ شکست های چندگانه رژیم صهیونیستی در دوره تازه حملات به نواز غزه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که مقامات رژیم صهیونیستی تصور می کردند با توجه به تحولات منطقه می توانند با اندک خسارتی پرونده مقاومت فلسطین را ببندند، گفت: اسرائیل غاصب در دوره تازه حملات به نواز غزه متحمل شکست های چند گانه ای در عرصه های نظامی، سیاسی و اخلاقی شده است.
سعدالله زارعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، موج جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه مردم غزه را محکوم کرد.
 
وی با بیان این که رژیم صهیونیستی دو دسته هدف را دنبال می کند، گفت: یک دسته اهداف مربوط به فلسطینی ها و یک دسته هدف نیز مربوط به خودشان می شود؛ اسرائیلی ها گمان کرده اند با توجه به شرایط منطقه و تنش های عراق و سوریه و نوعی دو دستگی و خود مشغولی جهان اسلام، می توانند در کرانه باختری و غزه ضربه ای به فلسطینی ها وارد کنند و پرونده مقاومت را در این منطقه ببندند.
 
وی بیان کرد: آنها گمان می کردند حماس در شرایطی نیست که بتواند به حملات پاسخ دهد و ایران و حزب الله نیز با توجه به گرفتاریی هایی که دارند نمی توانند به جریان مقاومت و حماس کمک کنند و این مساله حساسیتی را در جهان اسلام ایجاد نخواهد کرد.
 
زارعی بیان کرد: این برداشت اشتباه بود، شاهد این مطلب این است که مقاومت فلسطینی در این صحنه با آمادگی واکنش نشان داد و موشک هایی که در دو روز گذشته شلیک شد به مناطق اشغالی اصابت کرد و تلاویو و حیفا را هدف قرار داد و به منطقه حساس دیمونا نیز اصابت کرد.
 
صهیونیست ها تصور می کردند می توانند پرونده مقاومت فلسطین را بندند
وی افزود: این مساله نشان دهد فلسطینی ها می توانند مقاومت دلیرانه ای داشته باشند، اسرائیلی ها با نظریه جنگ محدود وارد این معرکه شدند و تصور می کردند می توانند با خسارت اندک پرونده مقاومت فلسطین را ببندند.
 
زارعی با اشاره به شکست سیاست های نتانیاهو در مناسبت ها و عرصه های مختلف، گفت: او در حالی که کمتر از دو سال از برگزاری انتخابات مجلس در اسرائیل می گذرد، گفت من انتخابات زود هنگام برگزار می کنم و این به معنای پذیرش شکست است.
 
وی تصریح کرد: نوعی فروپاشی درونی در اسرائیل ایجاد شده و آنها به شکلی می خواهند خود را بازسازی کنند، آنها می خواستند با حمله برق آسا با یک برگ برنده وارد فضای سیاسی شوند، البته به عقیده من نتانیاهو در برگزاری انتخابات زودهنگام صادق نبود.
 
زارعی تصریح کرد: اسرائیلی های خطای استراتژیکی را دوباره مرتکب شدند و صداهای آژیری که در تلاویو به گوش می رسد و دعوت های پی درپی به ورود به پناهگاه در شهرهای مختلف مناطق فلسطین اشغالی وضعیت حساسی را ایجاد کرده است.
 
دور جدید حملات رژیم صهیونیستی می تواند صحنه تحولات منطقه را وارد فاز جدیدی کند
کارشناس ارشد مسائل غرب منطقه اضافه کرد: این درگیری می تواند صحنه تحولات منطقه را وارد فاز جدیدی کند، جنبش هواداری از فلسطین می تواند روی تحولات منطقه ای اثر مثبتی برجای بگذارد و باعث کاهش اختلافات امت اسلام شود و توجهات را دوباره معطوف فلسطین کند.
 
وی درباره سامانه گنبد آهنین و شکست این پروژه نظامی و تاثیر آن در معادلات منطقه ای، گفت: اسرائیل ها در فاصله سال های 2005 تاکنون حدود 20 میلیارد دلار صرف این پروژه کردند و مدعی بودند با این سامانه شهرهای حساس مناطق اشغالی از آسیب موشک ها در امان است.
 
زارعی افزود: موشک های مقاومت در این دو روز به سمت شهرهای صهیونیست نشین پرتاب شد و تنها تعداد کمی از سوی این سامانه گرانقیمت رهگیری شد و این نشان می دهد اسرائیلی ها در عرصه نظامی نیز متوقف هستند و در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و رقیب آنها که از سنگ شروع کرده امروز به جایی رسیده که گنبد آهنین قادر به خنثی کردن حملات موشکی فلسطین نیست.
 
سیاست راهبردی جمهوری اسلامی جریان مقاومت را زنده نگه داشته است
کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا اضافه کرد: باید با افتخار اعلام کرد که این سیاست جمهوری اسلامی بود که مقاومت را مجهز به سلاح هایی بکند که بتواند از خود دفاع کنند، البته ایران عمدتا فناوری را در اختیار آنها گذاشته است، اما به هر حال شاید در سطح کشورهای اسلامی تنها یکی دو کشور مدافع تسلیح فلسطین بودند که یکی ایران و دیگری سوریه بوده است.
 
وی اضافه کرد: آنچه در توان ایران و سوریه بوده در اختیار گروه های مقاومت قرار گرفته است، امروز اسرائیل در عرصه نظامی حرفی برای گفتن ندارد و حرف های گفتنی مقاومت فلسطین تازه در این عرصه شروع شده است.
 
شکست های چند گانه صهیونیست ها در دور تازه حملات به نواز غزه
سعدالله زارعی با بیان این که در دور جدید حملات اسرائیلی ها چند شکست را مرتکب شدند، بیان کرد: شکست اخلاقی، شکست نظامی، شکست سیاسی، شکست شکست اطلاعاتی دستاورد صهیونیست ها از دور تازه ماجراجویی در فلسطین بوده است.
 
وی با بیان این که تمام نگاه ها در آستانه روز قدس معطوف فلسطین شده است، گفت: اسرائیلی ها در دوری از محاسبات اشتباه افتاده اند و نتایج اشتباه خسارت های بسیاری را برای آنها به دنبال خواهد داشت.
 
زارعی در بخش پایانی سخنان خود درباره چشم انداز مساله فلسطین اظهار داشت: دولت های هم پیمان آمریکا و اسرائیل چه خوش داشته باشند و چه نداشته باشند، این سؤال برای ملت های اسلامی ایجاد می شود که چرا دولت های شان در قبال ظلم وجنایات صهیونیست ها سکوت کرده اند و نسبت به هم مذهب خود غافل هستند و این نوعی فشار بر دولت ها ایجاد خواهد کرد هرچند که شاید این مساله امری زمانبر باشد.
 
این کارشناس مسائل منطقه ای تاکید کرد: من تردید ندارم تاثیر این فجایع به شکل اعتراض های دسته جمعی علیه اسرائیل و کشورهایی که با صهیونیست ها همراهی کردند آشکار خواهد شد. /924/پ201/ج
ارسال نظرات