۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۱۲۶۸۶
امام جمعه سامان:

به سخره گرفتن احکام اسلام از مهم ترین اهداف راه اندازی جریانات تکفیری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سامان یکی از استراتژی‌های دشمن را از راه‌اندازی جریان‌های سلفی، به سخره گرفتن احکام اسلام بیان کرد و گفت: شکل‌گیری و بیان احکامی همچون جهاد نکاح چیزی جز به سخره گرفتن احکام اسلامی نیست.
شورشيان داعش در فلوجه

حجت الاسلام سیداحمد میردامادی، امام جمعه سامان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان این که جریان تکفیری یک تفکر نیست بلکه یک جریان ایضایی است که در پشت پرده آن لابی صهیونیست و توطئه‌های آمریکا نهفته است تا جهان اسلام را درگیر چالش‌های جدی کند، اظهار داشت: غربی‌ها وقتی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که یک جامعه متحد اسلامی در حال شکل‌گیری است، شگردها را عوض کرده و شکل نوینی از مبارزه با جنبه‌های خشونت‌آمیز را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان این که غربی‌ها با ایجاد و حمایت از جریان‌های تکفیری و سلفی چند هدف عمده را دنبال می‌کنند، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمن نمایش چهره ای خشن از جهان اسلام در اذهان عمومی است.

امام جمعه سامان با بیان این که یکی دیگر از اهداف دشمن قرار دادن مسلمانان در برابر یکدیگر است، تصریح کرد: لابی صهیونیستی در تلاش است تا با نمایش چهره‌ای خشن از جهان اسلام این تفکر را به جهان متبادر کند که این خشونت، ریشه در متن اسلام و احکام اسلامی دارد.

حجت الاسلام میردامادی، برهم زدن وحدت جهان اسلام و جامعه اسلامی را از دیگر اهداف این لابی دانست و بیان داشت: با شکل‌گیری انقلاب اسلامی ندای وحدت در جهان اسلام طنین‌انداز شد و واژه وحدت وارد یک فاز اجرایی و عملیاتی شد تا صدای وحدت جهان اسلام به گوش همگان برسد.

وی با اشاره به این که دشمن با این حرکت توانسته در وحدت جهان اسلام اختلال ایجاد کند، تأکید کرد: هوشیاری علمای اسلام و بزرگان دینی و مذاهب اسلامی باید یک هوشیاری جدی باشد و از هرگونه غفلت دوری شود.

این کارشناس مذهبی یکی دیگر از راهبردهای دشمن از راه‌اندازی جریان‌های سلفی را به سخره گرفتن احکام اسلام دانست و ادامه داد: شکل‌گیری و بیان احکامی همچون جهاد نکاح چیزی جز به سخره گرفتن احکام اسلامی نیست.

این مقام مسؤول با بیان این که تخریب مظاهر اسلامی با نام مبارزه با مظاهر شرک و شرک پرستی از سوی جریانات سلفی و تکفیری از اهداف دشمنان اسلام است، خاطرنشان کرد: این اماکن متبرکه و مقدس، پایگاه‌ بخش عظیمی از مسلمانان بوده و برای اهل‌تسنن و شیعه دارای احترام ویژه‌ای هستند.

امام جمعه سامان تصریح کرد: اگر جریان‌های سلفی و تکفیری که با نام هایی همچون داعش و جبهه النصره فعالیت می‌کنند، نگران واکنش افکار عمومی نبودند تخریب خانه کعبه و مرقد پیامبر(ص) را نیز در دستور کار خود قرار می‌دادند.

وی یکی دیگر از راهبردهای لابی صهیونیستی را ایجاد شکاف در اقتدار جهان اسلام دانست و افزود: هراس از اقتدار نظام اسلامی در منطقه و تلاش برای ایستادگی در برابر این اقتدار سبب شده تا غرب به هر جنایتی دست بزند.

حجت الاسلام میردامادی تقابل با شکل نظام ولایی و ولایت‌فقیه را هدف دیگر دشمنان دانست و بیان داشت: خلیفه اسلامی نقطه مقابل ولایت‌فقیه است و هدف از طرح این مسأله ایستادگی در برابر ولایت‌فقیه است.

وی یادآور شد: این جریانات پدیده بادوامی نیستند بلکه به‌عنوان عناصر درنده‌ای در منطقه رها شده‌اند تا در منطقه ناامنی ایحاد کنند./9457/ت302/ب2

ارسال نظرات