۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۲۱۲۸۴۹
استاد حوزه علمیه:

عدم توجه به فرهنگ حجاب یکی از بزرگ ترین عوامل انحراف جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی و امام جمعه شهرستان مانه و سملقان عدم توجه کافی و سازنده به فرهنگ حجاب و عفاف و اجرای قانون مصوب در این زمینه را یکی از بزرگ ترین عوامل انحراف جامعه دانست.
حجت الاسلام عباسعلي احمدزاده - امام جمعه آشخانه

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی و امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به روز ملی عفاف و حجاب، اظهار داشت: بنا به فرموده پیامبر گرامی اسلام عفت و پاکدامنی زینت زنان بوده و زیباترین لباس ها برای بانوان؛ جامه حجاب است.

 

وی اضافه کرد: یکی از دلایل وجوب حجاب ایجاد آرامش روانی و امنیت روحی در جامعه است زیرا امنیت و آرامش در ابعاد مختلف زندگی از حقوق مسلم انسان ها بوده و فقدان حجاب، آزادی معاشرت ها و بی بند و باری در میان زنان و مردان؛ هیجانات و التهاب های جنسی را افزایش داده و آرامش آنها را از بین می برد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: از دیگر دلایل وجوب حجاب مانع بودن آن در برابر نفوذ فرهنگ های بیگانه است چرا که اولین اقدام استعمارگران در مستعمرات، تهاجم فرهنگی برای نابودی فرهنگ ملت مورد ستم است زیرا اگر ملت استعمار شده مانند استعمارگران حرف بزند، غذا بخورد، لباس بپوشد، رفت و آمد کند و به طور کلی فرهنگ استعمارگران را بپذیرد؛ دیگر این ملت برای استعمارگران هیچ خطری نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: به اعتقاد ما گرایش به سمت مدگرایی، تجمل گرایی، تازه طلبی و افراط بانوان در کار آرایش و نمایش در مقابل مردان یکی از بزرگ ترین عوامل انحراف جامعه و انحراف بانوان است.

 

به گفته وی همه این مصائب از عدم توجه کافی و سازنده به فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نشأت می گیرد چرا که با وجود تصویب و ابلاغ قانون عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ این قانون به درستی اجرا نمی شود و بسیاری از دستگاه ها و نهادها نقش خود در اجرای این قانون را به فراموشی سپرده اند.

 

امام جمعه شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اثرات عفاف و حجاب در رشد معنوی، اجتماعی و فرهنگی بانوان در جامعه اظهار کرد: پیامی که زن مسلمان ایرانی می تواند به زنان دنیا داشته باشد این است که بانوان ایرانی به خصوص کسانی که در رشته های گوناگون، در چارچوب اسلام و احکام اسلامی و مهم تر از همه مسأله حجاب؛ توانسته اند حرکت بکنند باید به زنان و دختران و دانشجویان زن دنیا عملا تفهیم کنند که علم بی بندوباری نبوده و لازمه تحصیل علم نیز بی قیدی نسبت به موازین اخلاقی و معاشرت زن و مرد نیست.

 

حجت الاسلام احمدزاده اضافه کرد: بانوان محجب و مؤفق ایران اسلامی می توانند این پیام جهانی بانوی مسلمان را به گوش زنان جوامع مختلف دنیا برسانند که می توان با رعایت کامل موازین اسلامی علم را تحصیل کرد و به مدارج بالای علمی و اجتماعی رسید.

 

به گفته وی آزادی های بی قید و شرط و بی بندوباری نه تنها سبب پیشرفت بانوان یک کشور نمی شود بلکه آنها را در حد ابزاری برای استفاده مردان پایین آورده و کرامت انسانی آنها را به طور کلی لگدمال خواهد کرد.

 

گفتنی است، 21 تیر، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در واقعه مسجد گوهرشاد، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی عفاف و حجاب نامگذاری شده است./9314/ت302/ب

ارسال نظرات