۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۲۸۷۸

چند خبر کوتاه از نمایشگاه قرآن تبریز

خبرگزاری رسا ـ حمایت ویژه‌ وزارت ارشاد از آثار هنری قرآنی و برپایی نمایشگاه عکس نماز و نیایش از مهم ترین اخبار کوتاه از نمایشگاه قرآن تبریز است.
نمايشگاه قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن کریم فضای معنوی شهر را ارتقاء می‌دهد، اظهار داشت: نمایشگاه قرآن کریم در واقع مجمع اصحاب فرهنگ، فضل و فعالان رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت مسائل قرآنی و مذهبی است.


 وی ادامه داد: این نمایشگاه محلی برای نمایش، بررسی و سنجش آثار تولید شده در حوزه‌ علوم و معارف دینی و همچنین محلی برای گردشگری معنوی محسوب می‌شود، برپایی این نمایشگاه فضای مناسبی را فراهم می‌کند تا در یک مجمع قرآنی ایجاد شده تبادل اطلاعات بین ناشران و علاقمندان منتج به ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی و قرآنی شود.


منادی تاکید کرد: برپایی نمایشگاه های قرانی آثار گسترده‌ای می‌تواند داشته باشد، چرا که مطالب جدید‌تر، فاخرتر و به روزتری برای پیشرفت مسائل قرآن در آن رونمایی می‌شود و به تبع آن آثار فعالان رشته‌های مختلف با محوریت قرآن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.


رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، قرآن‌محوری را از ارکان سعادت جامعه‌ اسلامی دانست و گفت: داشتن جامعه‌ای قرآنی در گرو تربیت کودکان و نوجوانان در فضای معنوی و قرآنی خانواده و مدرسه است، اگر والدین خود با کلام الهی آشنا بوده و بتوانند مفاهیم و آموزه‌های دینی و قرآنی را به فرزندانشان انتقال دهند، فضایی مذهبی در جامعه حاکم خواهد شد.


حمایت ویژه‌ وزارت ارشاد از آثار هنری قرآنی


حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت ویژه‌ این معاونت از آثار هنری با صبغه‌ قرآنی خبر داد و اظهار داشت: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از نوآوری‌های قرآنی و تولیدات هنری با صبغه‌ی قرآنی حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.


وی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه قرآن کریم،‌ اظهار داشت: این نمایشگاه در واقع برآیند یک ساله‌ موسسات قرآنی و نهادها و مجموعه‌های دولتی و غیردولتی است که زمینه تعامل اصحاب فرهنگ و قرآن و تبادل تجربیات فعالان این حوزه را فراهم می‌آورد.


حشمتی با بیان این‌که نمایشگاه قرآن باید محل عرضه‌ نوآوری‌ها و خلاقیت‌های قرآنی باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن بهترین روش برای تدبر در قرآن و عمل به این کتاب آسمانی است و تا زمانی که ارتباطمان با قرآن و اهل بیت حفظ شود، همواره در سایه تعالیم قرآنی جامعه‌ای زنده و به دور از گمراهی خواهیم داشت.


وی نمایشگاه قرآن کریم تبریز را از نمایشگاه‌های بزرگ و تاثیرگذار در سطح کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با توجه ظرفیت غنی قرآنی و هنری و فرهنگی این استان، شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهتر و گسترده‌تر از این نمایشگاه باشیم.


معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در حوزه قرآن باید از تمام توان دستگاه‌ها بهره گرفته شود، گفت: نقش رسانه‌ها و در راس آن صدا و سیما برای تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی بسیار بااهمیت است و باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.


نمایش عکس های نماز و نیایش در نمایشگاه قرآن تبریز


بنابر این گزارش، همزمان با نمایشگاه قرآن کریم، عکس های منتخب جشنواره سراسری نماز و نیایش، در سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین المللی تبریز به نمایش گذاشته شده است.


نماز و نیایش و اتحاد و همبستگی امت اسلامی، نماز و نیایش و جوانان و نوجوانان، نماز و نیایش و بیداری اسلامی، نماز و نیایش و کودکان، نماز و نیایش و حالات معنوی و نماز و نیایش و دفاع مقدس، موضوعات آثار به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه قرآن است.


اجرای طرح « قرآن بخوان جایزه بگیر »


کودکان با حضور در بخش کودک نمایشگاه قرآن تبریز که به همت کانون وارثان انتظار تبریز راه اندازی شده، با قرائت سوره های کوتاه و آیات ساده جوایزی دریافت می کنند. جوایزی که به کودکان اهدا می شود براساس سن آن ها برنامه ریزی شده است.


قرار گرفتن کودکان در محیطی اسلامی و بهره گیری از آموزه های دینی و قرآنی موجب تعالی روح و رشد مطلوب شخصیت آنان می شود، ایجاد انگیزه در بین کودکان برای انس بیشتر با این کتاب الهی از دیگر اهداف برپایی این غرفه است.


گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم تبریز از هجدهم تا بیست و سوم تیرماه جاری از ساعت 18 تا 23 در محل سالن پروین اعتصامی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست./935/د101/ب

ارسال نظرات